Instagram slaví půl miliardy uživatelů
Potenciál aplikace vycítil již v roce 2012 internetový gigant Facebook, který mladou společnost se 40 miliony uživatelů koupil za miliardu dolarů. V podstatě ihned se však mezi uživateli vyrojily spekulace, zda nebude chtít impérium Marka Zuckerberga na uživatelích Instagramu vydělat. A obavy to byly oprávněné, nedlouho po akvizici prosákly informace, že účelem zisku mají být přímo fotografie uživatelů, které chtěla společnost prodávat. Tyto informace však Instagram záhy dementoval.
Obavy ze snahy na uživatelích Instagramu vydělat však nezmizely. Tématem tohoto jara mezi přiznivci aplikace bylo zrušení chronologického řazení jednotlivých příspěvků. To uživatelé hlasitě kritizovali, především proto, že by systém aplikace mohl upřednostňovat případné sponzorované odkazy.
Ačkoliv Instagram stále roste, neznamená to, že by ve světě mobilních aplikací neměl konkurenci. O značné množství uživatelů, ale především jejich času, který u aplikace tráví, se musí dělit se Snapchatem. Tato o rok mladší aplikace uživatelům umožňuje kromě sdílení fotek také jejich časově omezené posílání do soukromých zpráv. A právě tyto funkce upřednostňují nejmladší uživatelé mobilních telefonů.