Internetový obchod Alibaba si koupil přední hongkongské noviny
Dohoda vedle listu zahrnuje licence na hongkongská vydání časopisů Esquire, Elle, Cosmopolitan a Harper's Bazaar. Finanční aspekty transakce firmy nezveřejnily. List South China Morning Post má přední pozici na trhu tisku pro anglickojazyčnou elitu, která v této bývalé britské kolonii stále dominuje. Změny v jeho směřování se považují za barometr svobody tisku poté, co Hongkong v roce 1997 převzala Čína.
„SCMP má v tomto regionu kultovní status a má velkou mezinárodní reputaci díky své žurnalistické kvalitě a hodnověrnosti,“ uvedl v dopise čtenářům listu místopředseda správní rady Alibaba Group Joe Tsai. List ale podle něj stejně jako další tištěná média stojí před dramatickými změnami a Alibaba věří, že je dokáže uskutečnit. Tsai slíbil, že list zůstane objektivní, přesný a nestranný a redakční rozhodnutí budou dělat novináři, nikoli vedení vlastnické firmy.
Alibaba si letos výrazně posiluje aktivity na mediálním poli. Společnost začala expandovat do filmového průmyslu prostřednictvím spolupráce s hollywoodskými studii a v říjnu nabídla převzetí firmě Youku Tudou, která je považována za čínskou obdobu videoservisu YouTube.