Březnové chabé prodeje nejvíce ovlivnila stávka autodopravců a také zpomalující se italská ekonomika. Výhled na celý rok je chmurný.
Je zřejmé, že Italové přesedají houfně z automobilů do vlaků a autobusů. Mohou za to hlavně zvyšující se ceny paliv, větší poplatky pojišťovnám a vyšší ceny mýtného na dálnicích. Letos ve velkých městech – jako jsou Milán, Řím, Turín – stoupl počet cestujících v hromadných dopravních prostředcích o 30 procent.
Chuť k utrácení a koupi nového automobilu nepodporují ani údaje o počtu nezaměstnaných – v březnu se jejich počet zvýšil v Itálii o 1.2 procenta na 9.3 procent. To je nejhorší situace od ledna 2004.
Podle asociace UNRAE lze na základě špatných březnových prodejů předpovědět, že se v zemi letos prodá jen 1.37 milionu aut. To by bylo nejméně od roku 1979.
Sergio Marchionne, šéf aliance Fiat-Chrysler, je o něco optimističtější. Odhaduje, že se v Itálii letos prodá 1.5 milionu vozů. To by ale stejně znamenalo oproti loňsku propad o 15 procent.
Prodeje automobilů padají v Itálii už čtyři roky za sebou. Loni spadly o 10.8 procent na 1.75 milionu vozů.
S největší pravděpodobností se tedy letos prodá v Itálii o 250 000 vozů méně. Pokud k tomu dojde, evropský trh s novými automobily spadne o dvě procenta.