Japonský Sharp opustí americký trh s TV. Prodá továrnu v Mexiku
Provozní ztráta společnosti v období od dubna do června dosáhla 28,8 miliardy jenů a byla vyšší, než čekali analytici. Ve stejném období loni byla firma v provozním zisku 4,7 miliardy jenů.
Coby výrobce špičkových televizorů a dodavatel displejů pro americkou společnost Apple býval Sharp vysoce výdělečnou firmou. Bojoval ale se zaváděním inovací, kterými by odrazil asijskou konkurenci. „Sharp se nedokázal plně adaptovat na rostoucí konkurenci na trhu, což mělo za následek podstatně nižší zisk ve srovnání s původními prognózami za minulý fiskální rok,“ uvedla firma.
Prodej továrny
Sharp také oznámil, že prodá továrnu na výrobu televizorů v Mexiku čínskému výrobci elektroniky Hisense. Zároveň mu udělí licenci na používání svých značek v Severní a Jižní Americe. Čínské Hisense, která se snaží zvýšit povědomí o značce skrze sponzorování tenisového Australian Open a německého fotbalového klubu, tento obchod pomůže k dalším krokům na území USA, poznamenal britský list Financial Times.
Vývoj akcií společnosti Sharp:
Investoři i analytici na společnost Sharp apelovali, aby reorganizovala své divize LCD obrazovek a spotřební elektroniky. Výkonný ředitel Kozo Takahaši to nejprve odmítal, dnes ale řekl, že se velké restrukturalizaci nebrání, včetně určité strategické dohody pro divizi LCD. Konkrétní rozhodnutí ale prý ještě nepadlo.