Jedné díře se vyhnete, do druhé vjedete

Automechanici mají plné ruce práce. Také kvůli dírám v karlovarských silnicích.

Spojka, brzda, podřadit, volantem rychle doleva nebo vpravo, znovu spojka, zařadit, ale za chvíli znovu přibrzdit až na minimální rychlost. Aby redaktor Sedmičky ochránil služební fabii, musel jet na vozovkách v ulicích Vítězná, Rolavská nebo Kostelní velmi pomalu a zručně. Pokud by všudypřítomné výmoly podcenil, zřejmě by s autem musel rovnou do servisu.
„Podvozky jsou většinou ve špatném stavu. Nejčastějím problémem jsou nápravy čepy a vadné tyčky stabilizátorů. Podle mého jsou tyto závady přímým důsledkem jízdy po cestách plných děr,“ říká majitel autoservisu Erich Klement.
Jeho kolega Michal Jech chtěl v sobotu s přítelkyní na výlet. Nepojedou nikam. Obrátili se na něj totiž dva zákazníci, kteří pospíchají na opravy čerstvě poškozených aut. „Výmoly na silnicích ničí všechno, co je dole. Řešil jsem už i jeden opravdu extrémní případ, kdy v díře na asfaltce zůstala celá pravá strana auta. Nevím, kam mizejí všechny ty peníze, které stát z řidičů vysává,“ kroutí hlavou šestatřicetiletý opravář.
Shoduje se s ním i Vilém Morávek, majitel autoservisu U Williho v Sedleci. „Silnice jsou opravdu v hrozném stavu. Měníme hlavně proražené pneumatiky, čepy a ohnutá ramena,“ říká. A Milan Čižnár, majitel Auto Pneu Servisu v Sadově, ho doplňuje. „Hodně také odcházejí nízkoprofilové disky. Prakticky každý den teď děláme nějaký čep nebo ložisko,“ dodává. Vedle již zmíněných ulic mají karlovarští řidiči jasno i o dalších, které hrozí poškozením auta. Blahoslavova, Šmeralova, Libušina, silnice mezi zastávkou autobusu Borová a připojením se na hlavní ve směru Rozcestí. „Chce se mi plakat, když se jedné díře vyhnete a do druhé vlétnete,“ říká Pavel Woratsch.
Na některých silnicích ve městě se ale situace přece jenom zlepší. Magistrát teď například opravuje kritizovanou Libušinu ulici a nedávno zalepil i výtluky na některých silnicích v Drahovicích.