Spojka, brzda, podřadit, volantem rychle doleva nebo vpravo, znovu spojka, zařadit, ale za chvíli znovu přibrzdit až na minimální rychlost.
Aby redaktor Sedmičky ochránil služební fabii, musel jet na vozovkách v ulicích Vítězná, Rolavská nebo Kostelní velmi pomalu a zručně. Pokud by všudypřítomné výmoly podcenil, zřejmě by s autem musel rovnou do servisu.
„Podvozky jsou většinou ve špatném stavu. Nejčastějím problémem jsou nápravy čepy a vadné tyčky stabilizátorů. Podle mého jsou tyto závady přímým důsledkem jízdy po cestách plných děr,“ říká majitel autoservisu Erich Klement.
Jeho kolega Michal Jech chtěl v sobotu s přítelkyní na výlet. Nepojedou nikam. Obrátili se na něj totiž dva zákazníci, kteří pospíchají na opravy čerstvě poškozených aut. „Výmoly na silnicích ničí všechno, co je dole. Řešil jsem už i jeden opravdu extrémní případ, kdy v díře na asfaltce zůstala celá pravá strana auta. Nevím, kam mizejí všechny ty peníze, které stát z řidičů vysává,“ kroutí hlavou šestatřicetiletý opravář.
Shoduje se s ním i Vilém Morávek, majitel autoservisu U Williho v Sedleci. „Silnice jsou opravdu v hrozném stavu. Měníme hlavně proražené pneumatiky, čepy a ohnutá ramena,“ říká. A Milan Čižnár, majitel Auto Pneu Servisu v Sadově, ho doplňuje. „Hodně také odcházejí nízkoprofilové disky. Prakticky každý den teď děláme nějaký čep nebo ložisko,“ dodává.
Vedle již zmíněných ulic mají karlovarští řidiči jasno i o dalších, které hrozí poškozením auta. Blahoslavova, Šmeralova, Libušina, silnice mezi zastávkou autobusu Borová a připojením se na hlavní ve směru Rozcestí. „Chce se mi plakat, když se jedné díře vyhnete a do druhé vlétnete,“ říká Pavel Woratsch.
Na některých silnicích ve městě se ale situace přece jenom zlepší. Magistrát teď například opravuje kritizovanou Libušinu ulici a nedávno zalepil i výtluky na některých silnicích v Drahovicích.
Jedné díře se vyhnete, do druhé vjedete
Automechanici mají plné ruce práce. Také kvůli dírám v karlovarských silnicích.