Kia pro_cee´d 1,6 GDI: líbivý šperk

Kia pro_cee´d 1,6 GDI

Kia pro_cee´d 1,6 GDI

Kia pro_cee´d 1,6 GDI
Kia pro_cee´d 1,6 GDI
Kia pro_cee´d 1,6 GDI
Kia pro_cee´d 1,6 GDI
4
Fotogalerie
Kia pro_ceee´d druhé generace je auto hezké na pohled, o tom žádná. Během testu se za ním otáčel mnohý kolemjdoucí. Ale na silnici novinka zrovna jiskrný projev nenabídla, do hry mne nevtáhla.

Ti Korejci se nejspíš zbláznili, napadlo mne, když jsem poprvé usedl do vozu s krkolomným názvem pro_cee´d. Proč to podtržítko mezi pro a cee´d? A co vlastně ten apostrof ve slově cee´d?

Proč to rovnou nenazvali kupé? Bylo by to snad moc jednoduché? Primitivní? Neodráželo by to „sofistikovaný” přístup, s kterým tohle auto tvořili? Čert aby se v tom vyznal. Ale nakonec, co sejde na jméně, že?

Jeden britský kolega napsal: „How do you turn a cee'd into a pro_cee'd? Take away two doors.” (Jak proměnit cee´d v pro_cee´d? Seberte mu dvoje dveře.) Přišlo mi to vcelku vtipné a výstižné, i když to nebylo přesné.

Nový vůz je delší a nižší, než byl příslušník první generace. Působil na mne emocionálně, vypjatě, jako připravený už už vyrazit.

Takto ho charakterizoval Peter Schreyer, hlavní designér Kii. „Zcela nová Kia pro_cee´d je nový, nepopsaný list. Má dynamické proporce, svalnatý široký postoj, atletické rysy. Od cee´du se odlišuje zcela zásadně.“

A je to tak, oproti cee´du je to jiné auto. A nejen proto, že mu chybí dvoje dveře. Vůz se zcela proměnil – má nový švihácký přední nárazník, nižší masku chladiče s bohatým chromováním, jiný tvar má střecha, boky s nepřehlédnutelným prolisem, kámen na kameni nezůstal na zadní části vozu. Vůz je oblejší, ostře řezané rysy dnes očividně nejsou v módě.

Zatímco zvenku se mi vůz líbil, uvnitř mne zaskočilo množství ovládacích prvků na volantu. To opravdu nemusím. Možná to mělo evokovat náladu z dražších vozů, nevím. Podle mne to ale v pro_cee´du nemělo co dělat.

Na druhou stranu musím vyzdvihnout materiály použité v interiéru (vyzdvihl bych hlavně černé čalounění stropu). Ty vůz, jehož nejnižší akční cena v současnosti začíná na 269 980 korunách (1,4 CVVT, 73 kW), posunuly o hodně pater výše, do segmentu luxusních vozů.

Celý dojem z vozu od kolegy Matějky včetně dalších fotografií najdete na AutoRevue.cz.