Ti Korejci se nejspíš zbláznili, napadlo mne, když jsem poprvé usedl do vozu s krkolomným názvem pro_cee´d. Proč to podtržítko mezi pro a cee´d? A co vlastně ten apostrof ve slově cee´d?
Proč to rovnou nenazvali kupé? Bylo by to snad moc jednoduché? Primitivní? Neodráželo by to „sofistikovaný” přístup, s kterým tohle auto tvořili? Čert aby se v tom vyznal. Ale nakonec, co sejde na jméně, že?
Jeden britský kolega napsal: „How do you turn a cee'd into a pro_cee'd? Take away two doors.” (Jak proměnit cee´d v pro_cee´d? Seberte mu dvoje dveře.) Přišlo mi to vcelku vtipné a výstižné, i když to nebylo přesné.
Nový vůz je delší a nižší, než byl příslušník první generace. Působil na mne emocionálně, vypjatě, jako připravený už už vyrazit.
Takto ho charakterizoval Peter Schreyer, hlavní designér Kii. „Zcela nová Kia pro_cee´d je nový, nepopsaný list. Má dynamické proporce, svalnatý široký postoj, atletické rysy. Od cee´du se odlišuje zcela zásadně.“
A je to tak, oproti cee´du je to jiné auto. A nejen proto, že mu chybí dvoje dveře. Vůz se zcela proměnil – má nový švihácký přední nárazník, nižší masku chladiče s bohatým chromováním, jiný tvar má střecha, boky s nepřehlédnutelným prolisem, kámen na kameni nezůstal na zadní části vozu. Vůz je oblejší, ostře řezané rysy dnes očividně nejsou v módě.
Zatímco zvenku se mi vůz líbil, uvnitř mne zaskočilo množství ovládacích prvků na volantu. To opravdu nemusím. Možná to mělo evokovat náladu z dražších vozů, nevím. Podle mne to ale v pro_cee´du nemělo co dělat.
Na druhou stranu musím vyzdvihnout materiály použité v interiéru (vyzdvihl bych hlavně černé čalounění stropu). Ty vůz, jehož nejnižší akční cena v současnosti začíná na 269 980 korunách (1,4 CVVT, 73 kW), posunuly o hodně pater výše, do segmentu luxusních vozů.
Celý dojem z vozu od kolegy Matějky včetně dalších fotografií najdete na AutoRevue.cz.