„Většina spotřebitelů, kteří při nákupech on-line narazí na problémy, stížnost nepodá, protože si myslí, že celá procedura je příliš zdlouhavá a nevede k žádnému řešení,“ uvedla komisařka pro spravedlnost, spotřebitele a rovnost žen a mužů Věra Jourová. Nová platforma podle ní pomůže zvýšit důvěru spotřebitelů při nákupech on-line a podpoří podniky, které prodávají do zahraničí.
V současnosti je ke stránkám připojeno více než sto subjektů, které řeší spory, ze 17 členských států EU. Chybí zatím například Německo, Polsko, Španělsko, Chorvatsko či pobaltské země. Z českých subjektů, které pomáhají řešit spory zákazníků a obchodníků, jsou na platformě Česká obchodní inspekce, Český telekomunikační úřad a Finanční arbitr. Služby nové platformy nenahrazují možnost obrátit se na soud, upozornila Evropská komise.