Posluchač je vlastně postaven před zapeklitý problém – kterou laskominu z bohatě prostřené tabule ochutnat jako první? Zda temně melancholickou a najazzlou píseň Absence (ke skladbě existuje povedený klip se záběry z legendárního Taxikáře s Robertem de Nirem) nebo A Pyre of Black, již lze řadit mezi nejlepší britpop/postrockové skladby vůbec.
Anebo znamenité retro We Are Dust s těžko uvěřitelným mixem neofolku a bossanovy ve stylu šedesátých let či rytmickou country odpichovku Watch The Skyline Catch Fire, za niž by se nestyděl ani slavný Johnny Cash. A nechybí ani Larsenova klasika, zádumčivý pohanský neofolk s repetetivní strukturou, který ho dávno vyšvihl mezi hvězdy žánru.
Vše sladěno do jednotného celku. Vše geniálně poskládáno a promyšleno do nejmenšího detailu včetně zapojení široké plejády hvězdných hostů: Lorenza Woodrose (Baby Woodrose), dánské cellistky Soma Allpass (Mew), trumpetisty Bo Rande (The William Blakes, Mew, Blue Foundation), nebo Johna Murphyho (Death In June).
Pokud by hlavní proud dostal čas od času tak osvěžující a koňskou injekci invence a nonkonformity z minoritních žánrů (což se občas děje), možná by nebylo marné se zase dívat do hitparád. Bude také zajímavé sledovat, zda a jak moc průnik do popovějších končin promění Larsenovu osobitost.
The Lone Descent za to riziko stojí. Takhle vypadá dotek talentu, který se nebojí jít proti proudu, a zároveň nadčasové nesmrtelnosti dobré hudby. A to stále máme před sebou novou nahrávku finských tesknivců Tenhi, která je naplánována na listopad. Hudební podzim je skvělý.
Of The Wand And The Moon: The Lone Descent
Vydavatel: Heidrunar/Myrkrunar, 2011
Hodnocení: 100 %