Recenze: Dámská verze Dannyho parťáků se příliš nepovedla

Ocean's 8
Ocean's 8
Ocean's 8
Ocean's 8
5

Ženská verze Dannyho parťáků vypadá jak z tuctového katalogu. Danny Ocean (údajně) zemřel, v elegantních loupežích tak pokračuje jeho sestra Debbie a její parťačky.

Novinka Debbie a její parťačky sice naplňuje současné volání Hollywoodu po ženských filmech, ovšem emancipaci zas tolik neprospívá. S osmičkou zlodějek totiž není vůbec taková zábava jako s jejich mužskými vzory z trilogie Dannyho parťáci. A o zábavu při těchto lehkých elegantních loupežích jde především.

Ženská varianta se k té mužské hrdě hlásí. Debbie je Dannyho dosud nepoznaná sestra, kterou právě propouštějí z vězení, kde skončila kvůli chlapovi a zamilovanosti. Celých pět let plánovala velkolepou pomstu, která zároveň jí a jejím novým nejlepším kamarádkám brzy přinese spoustu milionů. Stačí ukrást vzácný a velmi drahý diamantový náhrdelník od Cartiera během výročního večírku MET Gala.

Tato exkluzivní snobská party v newyorském Metropolitním muzeu je proslulá koncentrací celebrit a vynalézavých divokých kostýmů na určené téma. Už jen prohlížení fotogalerie z letošního ročníku zaměřeného na „módu a katolickou představivost“ přináší víc vzrušení než film, v němž Debbie a spol. na téhle akci pořádané ovšem s tématem monarchie a kupodivu bez velkolepých módních kreací provádějí mimořádně složitý plán, nad jehož pravděpodobností je lepší moc nepřemýšlet.

Nový režisér Gary Ross, jehož kariéra nenaplnila příslib debutu Městečko Pleasantville, a muž, jenž nevydržel ani u ságy Hunger Games, se umí postarat o lesklý povrch, elegantní stejně jako reklamy v módním časopise. Obsahu chybí cokoliv zapamatovatelného. Osmička protagonistek je složena podle multikulturního klíče – jedna Asijka, jedna černoška, jedna Indka a pět bělošek, z toho čtyři z nich filmové hvězdy – postrádá ale charakter, vnitřní dynamiku a napětí. S největší chutí svou postavu marnivé hvězdy hraje Anne Hathawayová, ostatní skoro dvouhodinový film víceméně odchodí.

Soderbergh své variace na stylová dobrodružství Rat Pack party kolem Franka Sinatry dokázal ochutit nonšalancí, nádechem sebeparodie, lepšími vtipy a svižným tempem, které utáhlo to množství postav, informací a plánů. Také věděl, že třikrát totéž už bylo víc než dost.

Debbie a její parťačky

(krimi komedie, USA, 110 minut)
Režie: Gary Ross