Kuriozní nehoda. Padákový kluzák spadl na auto | E15.cz

Kuriozní nehoda. Padákový kluzák spadl na auto

Dvě letecké nehody, z nichž jedna byla hodně kuriozní, se staly v poslední době na Jihlavsku.

Kuriozní nehoda. Padákový kluzák spadl na auto
Roman Martínek
Henčov/ Věžnice

Dvě letecké nehody, z nichž jedna byla hodně kuriozní, se staly v poslední době na Jihlavsku.
V sobotu 8. srpna se mezi Nadějovem a Věžnicí dostal do problémů pilot padákového kluzáku, který skončil na střeše auta. „Letěl jsem ve výšce asi třiceti metrů, když jsem se dostal do vzdušné turbulence. Kluzák se stal částečně neovladatelným a padal jsem dolů,“ popsal kolizi, při které šlo o život, pilot kluzáku Jiří Procházka z Moravských Budějovic.
Tvrdí, že od roku 2005 nalétal čtyři sta hodin.
„Jsem přesvědčený, že jsem nebezpečný manévr zvládl, jak nejlépe jsem mohl,“ říká Procházka. Se svým kluzákem dopadl na zaparkovanou Škodu Superb. Od ní se odrazil a spadl na zem.
„Nikdo se nezranil. Dechovou zkouškou bylo u pilota vyloučeno požití alkoholu,“ informovala jihlavská policejní mluvčí Jana Kroutilová.
Jenže sedačka kluzáku poničila střechu drahého auta. Majitel škodu odhadl na sto tisíc korun. Příčiny nehody prověřuje český aeroklub.
„O turbulenci ve třiceti metrech nad zemí jsem za padesát let své letecké praxe neslyšel. Většinou za tím lidi skrývají vlastní neschopnost,“ řekl Jasoň Kučera z Aeroklubu České republiky.
Úřad pro zjišťování leteckých nehod se zase zabývá nehodou letadla, ke které došlo 28. července na letišti Henčov u Jihlavy. Stroj se sedmi parašutisty na palubě havaroval poté, co měl problémy odlepit se od travnaté rozjezdové dráhy. Podvozkem pak škrtl o silnici a spadl do pole. Nikomu se nic nestalo. „Pilot se svěřil, že nemá moc zkušeností se startem na trávě, ale je zvyklý spíš na beton. Neodhadl možnosti stroje, ale mohl vzlet včas ukončit,“ vysvětlil Viktor Hodáň z úřadu pro vyšetřování leteckých nehod. Inspektorům komplikuje vyšetřování skutečnost, že letadlo bylo do Česka pouze zapůjčeno. Jeho majitel žije ve Velké Británii a stroj si chce co nejdříve odvézt, aby ho mohl začít opravovat.
„Proto musíme komunikovat s naším partnerským úřadem v Anglii, abychom nehodu co nejdříve uzavřeli,“ poznamenal Viktor Hodáň.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.