Lotus Exige jako Extrema s motorem Corvette ZR-1

Lotus Extrema (Repro: Autorevue)

Lotus Extrema (Repro: Autorevue)

Lotus Extrema (Repro: Autorevue)
Lotus Extrema (Repro: Autorevue)
Lotus Extrema (Repro: Autorevue)
Lotus Extrema (Repro: Autorevue)
5
Fotogalerie
Malý a lehký sportovní vůz jede lépe než velký a těžký stroj, a to bez ohledu na výkon motoru. To je pravda. Ale…

… můžete také vzít lehký sportovní vůz, dále jej odlehčit a opatřit mohutným motorem. K tomuto extrémnímu zásahu přikročila dosud prakticky neznámá společnost Composite Worx z italského Bergama. V jejích dílnách vznikla působivá, radikálně přestavěná konstrukce Lotus Extrema vycházející ze standardního provedení tradičního britského modelu Lotus Exige.

Ačkoli italská společnost Composite Worx dosud do povědomí příznivců automobilů nepronikla, právě tato stavba by jí vše mohla bohatě vynahradit. Její model Lotus Extrema totiž nese v zadní části své karoserie robustní americký zážehový osmiválec GM LS9 ze sportovního modelu Chevrolet Corvette ZR-1, který po drobných úpravách dosahuje výkonu plných 658 koní (484 kW), tedy o nějakých 10 koní více.

Chevrolet Corvette ZR-1, dárce tohoto orgánu, zrychluje z 0 na 100 km/h za 3,4 s a dosahuje rychlosti 330 km/h. Lotus Extrema sice jede „jen“ 322 km/h, ovšem na zrychlení bude citelně čipernější. Z 0 na 100 km/h se rozjede za 2,9 s a z klidu na 161 km/h (0 – 100 mph) to zvládne za 7 s. Svoji roli na těchto výsledcích hraje především nízká pohotovostní hmotnost na hranici 970 kg.

Ani docela těžká pohonná jednotka tak model Lotus Exige nezbavila jeho zřejmě nejvýraznější devizy v podobě nízké hmotnosti. Tu se konstruktérům italské firmy Composite Worx podařilo přidržet v zajímavých mezích také díky karosářským dílům z uhlíkových kompozitů, z nichž jsou vyrobena také obě přední skořepinová sedadla.

Zdroj: AutoRevue.cz