Zařazení IP adresy poskytovatele do spamlistů může nastat, pokud se v síti vyskytne nějaký aktivní spammer, kterého se nepodařilo odfiltrovat na straně poskytovatele. Odnesou to pak i další uživatelé sítě. Zpravidla dojde k zařazení příslušeného SMTP serveru na spamlist, odkud je odstraněn v případě nápravy. Běžný uživatel má do té doby možnost přejít na jiný SMTP server, nicméně v tomto případě to nefunguje, protože se na seznam blokovaných IP adres dostala IP adresa proxy serveru, přes který jde veškerá pošta mířící ze sítě O2 nezávisle na zvoleném SMTP serveru.
Několikadenní nejistota, že e-maily nedorazí příjemcům, je především pro firemní uživatele velmi skličující. Operátor pracuje na nápravě, která by měla nastat do neděle 16. října. To znamená ještě dva pracovní dny s nefungujícími e-maily.