Matějovský pojede i „Evropu"
Jeho otec sbíral vavříny za volantem závodního tahače, Michal Matějovský zatím usedá do kokpitu osobních automobilů. Hradecký jezdec se letos představí ve dvou významných seriálech. Stejně jako loni pojede okruhové mezinárodní mistrovství republiky, nově vyzkouší i evropský pohár cestovních vozů ETCC.
V domácím šampionátu na Matějovského čeká obhajoba druhého místa za volantem vozu Audi DTM. S ním jezdil už loni. V barvách týmu Bohemia rating se o nejvyšší příčky popere i letos. „V minulých týdnech jsem absolvoval první testy. Na auto už jsem si loni zvykl, takže teď je to jednodušší. Můžeme se soustředit na detaily a vylaďovat je. Před rokem to bylo jiné, to jsem se musel především naučit ovládat auto,“ říká Matějovský.
Audi DTM je totiž špičkovým okruhovým vozem. Byť na první pohled vypadá jako ostatní auta této kategorie, blíží se spíš formuli. „Má to spoustu podobných znaků. Aš co se týká použitých technologií a materiálů, nebo samotného řízení,“ podotýká Matějovský.
Novinkou pro něj bude účast v seriálu ETCC. Tam se představí se Seatem Léon TDi v barvách slovenského týmu SEAT Sport Slovakia. Auto mu bude připravovat španělský tým Sunred Engineering. Série, která je mladší sestrou slavnější a celosvětové WTCC, startuje už tento víkend na novém Slovakia Ringu.
Atraktivnější závody
Matějovský v obou seriálech neodjede všechny závody. „Pro převážně tuzemské závody či závody na slovenském Slovakia Ringu jsme se rozhodli s ohledem na zájem našich sponzorů a termínové kolize závodů jednotlivých seriálů,“ říká jezdec.
A nejen kvůli tomu. Matějovský má totiž i jiné povinnosti. „Počet závodů jsme také korigovali tak, aby vyhovoval mým povinnostem na vysoké škole. Nyní dokončuji tříleté bakalářské studium,“ dodal Matějovský.
Kvůli tomu, že nepojede kompletní sérii, je pro něj hlavním letošním cílem dobré umístění v jednotlivých závodech. V těch s Audi DTM bude muset skousnout významnou novinku a dvakrát během závodu zajet do boxů. Stejně jako on musí dvakrát zpomalit i další závodníci v kategorii DTM.
Závody by tím měly být atraktivnější. „DTM ujede jeden okruh zhruba o deset vteřin rychleji než ostatní auta v této divizi. Tímhle by se ten rozdíl měl smazat,“ vysvětluje Matějovský.
I když přijde o cenné vteřiny, novinka mu nevadí. „Někdo to může brát jako znevýhodnění, ale já si myslím, že to závodům prospěje. Navíc je to výzva, poprat se s tím a být i tak mezi nejlepšími,“ tvrdí Matějovský.