Po dokončení Blanky bude k dokončení vnitřního (Městského) okruhu chybět 8,8 kilometru ve východní části metropole. Jedná se o dvě stavby, a to úsek o délce 3,2 kilometru mezi Pelc Tyrolkou a Balabenkou a navazující 5,6 kilometru dlouhá část od Balabenky ke Štěrboholské radiále. Přibližně pět kilometrů by mělo být vedeno v tunelech. K tomu chce Praha přistavět ještě Libeňskou spojku, která bude měřit 1,35 kilometru a propojí Proseckou radiálu s Městským okruhem.
Pokud by se podle Březiny příprava chybějících částí dařila, mohlo by se ve stejném roce plynule navázat a začít stavět chybějící úsek. „Určitě nepočítáme s tím, že by stavební práce na Blance a dalším úseku probíhaly paralelně,“ řekl novinářům Březina. Samotnou výstavbu pak Březina odhaduje na zhruba sedm až osm let.
Plány města na dostavbu vnitřního okruhu kritizuje iniciativa Auto*Mat. Podle jeho zástupců projekt vznikal před třiceti lety a je zastaralý. V Troji má podle nich vzniknout dálnice na břehu Vltavy, v Libni a ve Vysočanech by si prý stavba vyžádala odstřel domů. Stavba podle nich znehodnotí veřejný prostor. „Opatření jako zavedení mýta nebo nízkoemisní zóny by zlepšila životní prostředí v Praze mnohem více než další tunel. Navíc bychom ušetřili desítky miliard, které by se daly použít na stavbu metra nebo nových linek tramvají,“ uvedl v dnešní tiskové zprávě Vratislav Filler z iniciativy Auto*Mat.