Podle mluvčího Metrostavu Františka Poláka pokračuje také geomonitoring, který zkoumá širší okolí propadu. Podle Poláka průzkum prokázal, že příčinou havárie bylo nestabilní podloží. „Podařilo se kontaktovat i pracovníky, kteří v roce 1968 komunikaci stavěli, a bylo potvrzeno, že v daném úseku byla řada kaveren, které byly sanovány tehdy dostupnými metodami,“ uvedl Polák.
Kvůli propadu byla také přerušena ražba tunelu metra, která se v místě dělá pomocí razicího štítu. Ražbu preventivně zakázal báňský úřad. Podle Poláka to ale termín dokončení stavby neovlivní. Metro by v těchto místech mělo začít jezdit zhruba za dva roky. Práce na opravě silnice by mohly být hotovy do konce týdne. V místě je stále odkloněna automobilová doprava ve směru z centra a zcela zastaven provoz tramvají.
Silnice u křižovatky Evropské a Horoměřické ulice se propadla v neděli před polednem. Nikdo nebyl zraněn. Policie případ vyšetřuje kvůli podezření ze spáchání trestného činu obecné ohrožení z nedbalosti. Trasa A pražského metra, která nyní končí ve stanici Dejvická, má po prodloužení vést až do Motola. Jedna z nových stanic má vzniknout právě nedaleko propadu. V Praze se v minulých letech propadla zem při výstavbě tunelového komplexu Blanka, který rovněž staví Metrostav. Dvakrát se tunel propadl v roce 2008 ve Stromovce, před dvěma lety pak nedaleko od Pražského hradu. Metrostav za to dostal milionovou pokutu od Českého báňského úřadu, dalších asi 9,56 milionu korun zaplatil Praze.