Na dalších místech skončily specifické sítě Spolužáci (81 procent) a Google+ (74 procent). Pátou nejsilnější je Twitter (30 procent), následovaný stále populárnějším Instagramem se čtvrtinou uživatelů internetu. Na sedmém místě pak figuruje profesní síť LinkedIn (24 procent uživatelů). Do top desítky podle uživatelů se dostaly ještě Snapchat, Tumblr a Swarm/Foursquare.
„Na prvních místech se neděje nic překvapivého, stále vedou staré etablované sociální sítě, i když některé, jako Spolužáci nebo Google+, už fungují spíše ve vegetativním stavu. Zajímavý je ale především obecný posun k obrazovému obsahu sociálních médií a k vizuálním formám komunikace, což se projevuje v rychle rostoucí oblibě Instagramu, ale třeba i Snapchatu, mezi českými uživateli,“ uvedl ředitel AMI Digital Vladan Crha.
Sociální sítě podle průzkumu nepoužívají jen tři procenta Čechů s přístupem k internetu. Naopak tři čtvrtiny respondentů uvedly, že sociální sítě navštěvují denně nebo téměř denně a dalších 12 procent uživatelů sleduje sociální média alespoň několikrát týdně.