Mezi sociálními sítěmi v Česku vede YouTube, těsně následované Facebookem

Sídlo YouTube

Sídlo YouTube Zdroj: CC BY-SA 2.0: jm3

V počtu uživatelů sociálních sítí v Česku dominuje video portál YouTube, který zná a navštěvuje 94 procent lidí s přístupem k internetu. Těsně za YouTube figuruje Facebook, který využívá 93 procent uživatelů. Vyplývá to z průzkumu AMI Digital Index, který v únoru letošního roku realizovala agentura AMI Digital ve spolupráci se společností STEM.

Na dalších místech skončily specifické sítě Spolužáci (81 procent) a Google+ (74 procent). Pátou nejsilnější je Twitter (30 procent), následovaný stále populárnějším Instagramem se čtvrtinou uživatelů internetu. Na sedmém místě pak figuruje profesní síť LinkedIn (24 procent uživatelů). Do top desítky podle uživatelů se dostaly ještě Snapchat, Tumblr a Swarm/Foursquare.

„Na prvních místech se neděje nic překvapivého, stále vedou staré etablované sociální sítě, i když některé, jako Spolužáci nebo Google+, už fungují spíše ve vegetativním stavu. Zajímavý je ale především obecný posun k obrazovému obsahu sociálních médií a k vizuálním formám komunikace, což se projevuje v rychle rostoucí oblibě Instagramu, ale třeba i Snapchatu, mezi českými uživateli,“ uvedl ředitel AMI Digital Vladan Crha.

Sociální sítě podle průzkumu nepoužívají jen tři procenta Čechů s přístupem k internetu. Naopak tři čtvrtiny respondentů uvedly, že sociální sítě navštěvují denně nebo téměř denně a dalších 12 procent uživatelů sleduje sociální média alespoň několikrát týdně.