Microsoft letos otevřel 35 obchodů. Již nevykrádá koncept Applu

Obchod v obchodě – Microsoft Store uvnitř pobočky americké sítě Best Buy

Obchod v obchodě – Microsoft Store uvnitř pobočky americké sítě Best Buy Zdroj: Microsoft

Microsoft letos otevřel hned 35 nových obchodů a celkový počet poboček Microsoft Store tak na konci letošního roku stoupl na 84. Před třemi lety si firma dala cíl, že do tří let bude mít otevřeno 75 prodejen, svůj cíl tedy v pořádku splnila.

Zatímco v počátku bylo Microsoftu vyčítáno, že vykrádá koncept značkových obchodů Apple, po třech letech má Microsoft tři různé koncepce obchodů a už jej nelze vinit z vykrádání.

Předně existují klasické „velké“ značkové obchody, kde vyškolený personál prodává pouze produkty Microsoftu. A to celou šíři všech možných produktů přes hardware po software. Tyto obchody stojí v obchodních centrech a mají běžnou velikost a formát jakéhokoliv jiného obchodu. Těchto obchodů je nyní 47 (a dva chystané) v USA, 3 (a jeden chystaný) v Kanadě a 1 v Portoriku.

Následně vznikly Specialty Stores, které se vyvinuly z loňských dočasných Holiday Stores, které měly posílit prodeje Windows 8 před a přes Vánoce. Microsoftu se tento koncept tak zalíbil, že z dočasných se staly trvalé. Obchody mají podobu kiosků, ve kterých je prodáváno vlajkové zboží Microsoftu – tablety Surface, operační systém Windows 8.1 nebo herní konzole Xbox. Těchto obchodů je nyní 30 v USA a 3 v Kanadě.

Plnohodnotný Microsoft Store umístěný v obchodním centru v Bellevue ve WashingtonuPlnohodnotný Microsoft Store umístěný v obchodním centru v Bellevue ve Washingtonu | CC BY 2.0: ImagineCupPlnohodnotný Microsoft Store umístěný v obchodním centru v Bellevue ve Washingtonu (zdroj: Flickr.com)

Třetím konceptem je obchod v obchodě. Na tomto konceptu spolupracoval s řetězcem BestBuy, ve kterých v průběhu léta vzniklo samostatné oddělení Microsoft Store. Celkem takových obchodů v obchodě vzniklo v průběhu léta na 500 v USA a na 100 v Kanadě.

Prozatím je možné se s obchody Microsoft Stores setkat pouze v USA a jejich přidruženém státě Portoriku a také v Kanadě, kde vznikl vůbec první mimoamerický obchod.

V plánu na rok 2014 je zatím otevření 3 nových obchodů. Jeden v Kanadě a dva v USA. Dalším z plánů Microsoftu do příštího roku je také transformace některých Specialty Stores na klasický obchod.

Dlouho se mluví také o plánech expandovat mimo Severní Ameriku, původně se hodně mluvilo o Evropě, avšak čím dál častěji proslýchají informace, že firma chce dostat Microsoft Store do Číny. Na druhou stranu se není čemu divit, že Microsoft se zatím soustředí jen na Severní Ameriku – vždyť obchody jsou pouze ve 31 z 50 států Unie!

Autor je redaktorem serveru Zive.cz