Microsoft nás zahltí reklamou na Windows, investuje do ní rekordní sumu

Ministerstvo kultury ČR loni disponovalo rozpočtem okolo 8,5 miliard korun. Microsoft v letošním fiskálním roce, který začal v červenci 2013, utratí jen za reklamu a maloobchodní akce spojené s prodejem Windows 8.1 ohromných 405 milionů dolarů. To po přepočtu odpovídá asi 7,7 miliardám korun.

Jen pro představu, v minulém fiskálním roce Microsoft utratil za reklamu na Windows 8.0 o třetinu méně a přesto jsme byli televizními šoty a billboardy zahlceni i u nás.

Obrovská finanční injekce má Microsoftu podle respektovaného blogera Paula Thurrotta z webu Winsupersite zajistit prodej alespoň 16 milionů tabletů s Windows během vánoční sezóny. To je poměrně velká výzva.

Zatímco loni firma investovala do reklamy, která měla zákazníky seznámit s novým prostředím Osmiček, letos dostalo marketingové oddělení za úkol přesvědčit zákazníky, že toto prostředí opravdu chtějí.

Jak to dopadne, se dozvíme už v lednu příští rok, kdy se Microsoft pochlubí s výsledky svého hospodaření za druhé čtvrtletí fiskálního roku 2013/2014.

Autor je redaktorem serveru Živě.cz.