Moderní lávka rozdělila Klatovy

Je pro Klatovy příliš moderní? Moc velká? Lávka na Tylově nábřeží má příznivce i hodně odpůrců.

Odpudivá a příliš moderní stavba, která nezapadá do okolí. Zbytečně velká lávka zabírá minimálně deset parkovacích míst už v tak přeplněném sídlišti. Může se stát, že se tam s příchodem prvních mrazíků začnou z nedalekého parčíku stahovat místní bezdomovci. I takové jsou názory obyvatelů Klatov. Lávka na Tylově nábřeží je před dokončením, přesto už ji obyvatelé kritizují.

„Takovou stavbu snad ani nemohl schválit městský architekt,“ kroutí hlavou Libor Novysedlák. „Spíš bych čekal něco podobného lávce u průmyslové školy. Takovéhle monstrum se sem nehodí,“ dodává. Podobně mluví i Jaroslav Suda. „Moc moderní. Slušelo by se do těchto míst něco jednoduššího,“ říká student.

Kolik stála? Nevíme

Projekt z dílny plzeňského architekta Oldřicha Fáry zaujal komisi rozhodující o přidělení evropských peněz natolik, že stavbě řekla ano. Lávka je součástí pokračujícího úseku cyklotrasy Mnichov – Praha, který vede centrem Klatov. Celkové náklady dosáhly třiadvaceti milionů korun. Kolik ale stojí samotná lávka, nikdo z radnice zatím není schopen říct.

Podle Františka Kocfeldy z hospodářského odboru bude jasno až při vyúčtování nákladů. Aby lávka zapadla do moderní struktury této části města, musí Klatovy uspět s další žádostí o evropské peníze.

„Ta se týká celkové úpravy Tylova nábřeží. Pokud vše vyjde, promění se prostranství v malý parčík se zázemím pro cyklisty, autobusovými zastávkami a parkovištěm,“ vysvětluje Kocfelda. V opačném případě bude Drnový potok přetínat moderní lávka a na druhé straně se budou krčit dnes už neobydlené objekty bývalé střední zdravotnické školy a dobrovolných hasičů.