Motorka s designem budoucnosti a motorem z letadla. Podívejte se na futuristický TMC Dumont

TMC Dumont je motocykl, který zaujme jak designem, tak výkonem a technickým řešením. Jedná se o funkční prototyp navržený bývalým pilotem formule 1 Tarso Marquezem.

TMC Dumont je motocykl, který zaujme jak designem, tak výkonem a technickým řešením. Jedná se o funkční prototyp navržený bývalým pilotem formule 1 Tarso Marquezem. Zdroj: Tarso Marques

Motocykl má kola s průměrem 36" bez středové části. Nosnou konstrukci tvoří věnec, po kterém se pohybuje ráfek s nízkoprofilovým pláštěm.
Z hlediska tuhosti či jízdních vlastností to nebude žádná sláva, ale z vizuálního hlediska je řešení kol dechberoucí.
Neméně pozoruhodná je i pohonná jednotka. Jedná se o šestiválcový motor Rolls-Royce používaný v helikoptérách. Má výkon 300 koní a velmi hlasitý zvukový projev.
Koncept byl předveden už v loňském roce, nyní sklízí opakované úspěchy na různých výstavách.
Svezení je bezpečné pouze pro jezdce s dostatečně útlým pozadím, protože obruč zadní pneumatiky je až nebezpečně blízko sedla.
11
Fotogalerie

TMC Dumont je motocykl, který zaujme jak designem, tak výkonem a technickým řešením. Jedná se o funkční prototyp navržený bývalým pilotem formule 1 Tarso Marquezem. Tento technicky i esteticky nadaný Brazilec se nyní zabývá zakázkovou úpravou automobilů a motocyklů.

Motocykl má kola s průměrem 36" bez středové části. Nosnou konstrukci tvoří věnec, po kterém se pohybuje ráfek s nízkoprofilovým pláštěm. Z hlediska tuhosti či jízdních vlastností to nebude žádná sláva, ale z vizuálního hlediska je to dechberoucí řešení.

Neméně pozoruhodná je i pohonná jednotka. Jedná se o šestiválcový motor Rolls-Royce používaný v helikoptérách. Má výkon 300 koní a velmi hlasitý zvukový projev.

Koncept byl předveden už v loňském roce, nyní sklízí opakované úspěchy na různých výstavách. Obdivuhodné na této technické kreaci je zejména to, že je opravdu funkční. Svezení je však bezpečné pouze pro jezdce s dostatečně útlým pozadím, protože obruč zadní pneumatiky je až nebezpečně blízko sedla.


Článek vyšel na serveru VTM >>>