Na losangeleské silnice vyjedou nové náklaďáky poháněné vodíkem

Na losangeleské silnice vyjedou náklaďáky poháněné vodíkem

Na losangeleské silnice vyjedou náklaďáky poháněné vodíkem Zdroj: Toyota

Na losangeleské silnice vyjedou náklaďáky poháněné vodíkem
Na losangeleské silnice vyjedou náklaďáky poháněné vodíkem
Na losangeleské silnice vyjedou náklaďáky poháněné vodíkem
Na losangeleské silnice vyjedou náklaďáky poháněné vodíkem
Na losangeleské silnice vyjedou náklaďáky poháněné vodíkem
9 Fotogalerie
Jiří Černý - VTM.cz

Japonská automobilka Toyota dosáhla velkých pokroků v oblasti využívání vodíkových palivových článků. V USA chce začít provozovat nákladní automobil s nulovými emisemi.

Koncepční verze dotyčného vozidla bude přepravovat zboží z vybraných terminálů v přístavech Port of Los Angeles a Port of Long Beach do nedalekých skladů a železničních dep.

Toyota počítá s tím, že náklaďák prozatím urazí zhruba 322 kilometrů denně. Jakmile bude celý systém důkladně otestovaný, začne jezdit na delší vzdálenosti.

Automobil disponuje dvěma zásobníky palivových článků Mirai kombinovanými s 12 kWh baterií (relativně malá baterie podporující zatížení třídy 8). Výkon činí 670 koňských sil a hrubá kombinovaná hmotnostní kapacita 36 287 kg.

Video placeholder
TOYOTA Fuel cell - How does it work • Zdroj: Živě.cz

„Toyota vytyčovala cestu v rozšiřování porozumění palivovým článkům a jejich zavádění,“ uvedl výkonný viceprezident Toyota Motor North America, Inc. Bob Carter v tiskovém prohlášení.

„Od představení osobního vozidla Mirai po vytvoření systému palivových článků pro těžká nákladní vozidla v rámci Project Portal pokračuje v demonstrování univerzálnosti a škálovatelnosti pohonných jednotek s nulovými emisemi,“ dodal.