Nejhledanější značky aut na internetu? U nás Hyundai, ve světě Toyota

Toyota - ilustrační foto

Toyota - ilustrační foto

Dalibor Žák
V Evropě je Toyota je nejvyhledávanější jen na Islandu. Kontinentu kralují domácí značky, především BMW a Volkswagen.

Toyota skóruje hattrick. Nejen, že je nejprodávanější a nejcennější značkou na světě, ale ještě si připisuje prvenství jako nejvyhledávanější značka na internetu. Podle údajů společnosti Google hledá právě Toyotu nejvíc lidí po celém světě.

V Evropě je situace trochu jiná, Toyota je nejvyhledávanější jen na Islandu a je v Top 3 v Polsku spolu se Škodou a BMW. Evropskému trhu kralují domácí značky, především BMW a Volkswagen. Dominantou BMW je pak střední Evropa, Volkswagen je nejvyhledávanější ve Španělsku, Mercedes například v Řecku či Portugalsku.

U nás je nejhledanější značkou Hyundai, Slovensko nejčastěji hledá Hyundai, Škodu a Volkswagen. Zajímavostí je Norsko, kde je nejvyhledávanější Tesla možná i kvůli dotacím pro elektromobily. Ve Švédsku vede domácí Volvo.

Itálie vedle Volkswagenu hledá i Fiat a zajímavostí je Albánie, kde je nejhledanější značkou Ferrari a tradičně Mercedes-Benz. V Rusku se nejčastěji hledá Hyundai, Mercedes a BMW.

Afrika a Asie hledá také Toyotu, ale v Malajsii, Indonésii a okolních státech vede ve vyhledávání Honda. Zvláštní je, že v Pakistánu, na Srí Lance, Bangladéži a Nepálu dominuje vyhledávačům Lamborghini. Trochu stranou stojí Čína, kde je Google dost omezen a z jeho dat tu nejvíce vyhledávají lidé Teslu.

Austrálie hledá Toyotu, ale třeba Nový Zéland Mitsubishi. V Brázilii vede Fiat a ve Střední a Jižní Americe se na prvních příčkách umisťuje Chevrolet. USA a Kanada hledají také nejčastěji Toyotu. Kompletní a docela zajímavou infografiku o nejvyhledávanějších značkách po celém světě si můžete prohlédnout na webu Topspeed.com.

Článek vyšel na webu Autorevue.cz