(VIDEO) Před časem si jeden prodejce korejských vozů posteskl, že když Korejci přijedou od Evropy, nejezdí na obchodní setkání auty své značky, ale sami volí právě evropské prémiové vozy – VW, Mercedes-Benz, Audi... Na autosalonu ve Frankfurtu se však v jednu chvíli karta obrátila: to když si šéf Volkswagenu osobně prohlédl nový Hyundai i30 a s viditelným rozladěním konstatoval, že v jistém ohledu je auto z Nošovic dál než VW. Lepší reklamu, než video na YouTube, nemůže Hyundai mít.
Winterkorn nejdřív podrobně zkoumal zadní víko kufru, a pak si sedl za volant, aniž tušil, že ho někdo natáčí na mobil. Šéf německé automobilky pečlivě prohlížel i stropní obložení a také zkoušel nastavení volantu. „BMW to nedokáže, my to nedokážeme. Žádné chrastění,“ řekne uznale. Potom mluví s šéfem designu Klausem Bischoffem, který odpoví, že VW řešení má, ale je drahé.
Kvalita nového modelu Hyundai i30, který se vyrábí v Nošovicích, šéfa VW evidentně zaskočila
Martin Winterkorn ještě chvíli studoval interiér Hyundaie, dokonce s pomocí svinovacího metru, pak si ještě bezděčně pohrál se zrcátkem ve stínítku řidiče a vystoupil, s poněkud chladnější náladou, než s jakou ke stánku korejské firmy přišel.