Největší čínský internetový prodejce Alibaba expanduje do médií

ChinaVision vyrábí filmy a televizní pořady v čínštině. Má rovněž divizi, která vyvíjí obsah pro mobilní telefony.
Čínské internetové firmy masivně investují do rozšíření aktivit mimo svoji hlavní oblast podnikání. Nutí je k tomu silná konkurence na čínském internetovém trhu, který je největší na světě. Čína má 618 milionů uživatelů internetu.
Podíl osm procent vlastní v ChinaVision firma Tencent Holdings, která je konkurentem Alibaby. ChinaVision pro Alibabu vydá nové akcie a podíl Tencent se kvůli tomu sníží na tři procenta.
Alibaba rozšiřuje portfolio služeb
Hlavní část příjmů firmy Alibaba pochází z provozování internetových obchodů pro podniky a běžné spotřebitele. Nabízí také internetové finanční služby či tzv. instant messaging, což je rychlý způsob komunikace pomocí krátkých zpráv, posílaných mezi uživateli. Loni v červenci firma spustila svoji vlastní televizi Ali TV a letos se chystá nabídnout mobilní herní platformu.
Alibaba se nyní připravuje na primární nabídku akcií. Podle analytiků by hodnota firmy mohla činit 140 miliard dolarů.