Největší čínský internetový prodejce Alibaba expanduje do médií | E15.cz

Největší čínský internetový prodejce Alibaba expanduje do médií

Jack Ma
Jack Ma
• 
ZDROJ: alibaba.com

ČTK, pav

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Největší čínský internetový prodejce Alibaba Group expanduje do médií. Firma oznámila, že koupí za 804 milionů dolarů (15,9 miliardy korun) kontrolní podíl 60 procent v hongkongské filmové a televizní společnosti ChinaVision Media Group.

ChinaVision vyrábí filmy a televizní pořady v čínštině. Má rovněž divizi, která vyvíjí obsah pro mobilní telefony.

Čínské internetové firmy masivně investují do rozšíření aktivit mimo svoji hlavní oblast podnikání. Nutí je k tomu silná konkurence na čínském internetovém trhu, který je největší na světě. Čína má 618 milionů uživatelů internetu.

Podíl osm procent vlastní v ChinaVision firma Tencent Holdings, která je konkurentem Alibaby. ChinaVision pro Alibabu vydá nové akcie a podíl Tencent se kvůli tomu sníží na tři procenta.

Alibaba rozšiřuje portfolio služeb

Hlavní část příjmů firmy Alibaba pochází z provozování internetových obchodů pro podniky a běžné spotřebitele. Nabízí také internetové finanční služby či tzv. instant messaging, což je rychlý způsob komunikace pomocí krátkých zpráv, posílaných mezi uživateli. Loni v červenci firma spustila svoji vlastní televizi Ali TV a letos se chystá nabídnout mobilní herní platformu.

Alibaba se nyní připravuje na primární nabídku akcií. Podle analytiků by hodnota firmy mohla činit 140 miliard dolarů.

Autor: ČTK, pav

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video