Nejvíce maloobchodních značek je ve Velké Británii; ČR je na 18. místě

Mezinárodní realitně poradenská společnost CB Richard Ellis vydává již čtvrtým rokem report sledující plány světových značek. Z letošního reportu vyplývá, že mezinárodní retaileři stále plánují expandovat. Každoroční report sledoval 323 maloobchodníků v 73 zemích a jejich plány expandovat jak lokálně, tak mezinárodně. Nejvíce značek je stále zastoupeno ve Velké Británii (58 procent mezinárodních značek), následují SAE (54 procent) a USA (50 procent). Evropa je v první desítce reprezentována dokonce 6 zeměmi: Velká Británie (1. místo), Francie (4.), Španělsko (5.), Německo (6.), Rusko (8.) a Itálie (10.).

Česká republika je v seznamu zemí na 18. místě a je zde přítomno 34 procent mezinárodních značek, oproti roku 2009 se ČR posunula o jedno místo nahoru. Co se týče sledovaných měst v České republice, Praha obsadila 25. místo s 33,2 procenta přítomných značek a Brno 95. místo s 21,1 procenty.

Jana Novotná – vedoucí oddělení průzkumu trhu dodává: „V České republice stále vidíme potenciál pro příchod nových značek. Na českém trhu doposud chybí velké množství mezinárodních retailerů zastoupených již v okolních zemích. Proto očekáváme, že se tyto značky dříve či později objeví i na českém trhu a to zejména na hlavních nákupních třídách či dobře performujících nákupních centrech ve velkých městech, kde je silnější kupní síla obyvatelstva.“