Nová lanovka na Klínovci se bude testovat pomocí sudů s pivem
Zatěžkávací zkouška, která je pro provoz lanovky klíčová, představuje její zatížení zhruba 14,5 tuny. Tato váha je při testu rozmístěna na jednotlivé lavice čtyřsedačkové lanovky. Zkouška pak potrvá zhruba dva dny. Provozovatelé areálu zatím předpokládají, že jako zátěž použijí sudy s pivem. Už jsou proto domluveni s jedním z pivovarů, uvedl Píša. „Jedině kdyby se výrazně ochladilo a mrzlo, museli bychom hledat jiné řešení. Patrně by došlo na pytle s pískem,“ dodal Píša.
Už stojí horní stanice i dolní objekt s pohonem lanovky. V závěru jsou práce na depu pro sedačky a další úpravy v areálu, ať už nové příjezdové komunikace k lanovce nebo parkoviště. Výstavbu a montáž lanové dráhy zajišťuje firma Kers, která se postarala o prodloužení sjezdovky Pařezovka. Technologii lanovky s takzvanými bublinami dodal rakouský výrobce Doppelmayr. Lanovka má kapacitu 2400 osob za hodinu a přepravovat je může až rychlostí pět metrů za sekundu, uvedl Píša.
Lanovku jménem Zbojníktaké testovaly sudy s pivemPomocí beček piva se testovala i lanovka Zbojník v lyžařském středisku Bílá v Beskydech
Sjezdovka Pařezovka byla dosud dlouhá zhruba 700 metrů. Nyní se prodlouží na dvojnásobek s tím, že povede přes silnici do areálu. Nad cestou vznikne mostní konstrukce a v areálu potom nová vodní nádrž pro posílení zasněžování o objemu kolem 12 tisíc metrů krychlových. Náklady na první etapu projektu nazvaného Nový Klínovec, který je rozdělen do čtyř částí a má skončit v roce 2020, jsou zhruba 150 milionů korun. V příštích letech se počítá třeba s novou sjezdovkou na jižní straně Klínovce směrem do Jáchymova.