Nový Nissan Navara dorazil do Evropy. Je pohodlnější a bezpečnější
Nová Navara má kompletně přepracovaný design, přičemž na evropský trh dorazí ve verzích King Cab a Double Cab. Oproti předchozí generaci nabídne provedení s dvojitou kabinou o 67 mm delší ložnou plochu (1578 mm), varianta King Cab pak má ložnou plochu dlouhou 1788 mm. V interiéru máme očekávat prvotřídní materiály a stejně jako u jiných modelů se i tady Nissan chlubí sedadly tvarovanými podle postupů NASA.
Zástup technologií, které mohou být na palubě, je poměrně velký. Začíná to sadou kamer monitorujících okolí celého vozu, pokračujeme systémem nouzového brzdění, tempomatem, asistentem pro sjíždění prudkých kopců a končíme u systému rozjezdu do kopce. Stejně tak si zájemci mohou pořídit třeba parkovací senzory nebo bezklíčkový přístup.
O pohon se stará naftový motor o objemu 2,3 litru, který je o 24 procent úspornější než to, co měla pod kapotou předchozí generace. K dispozici budou dvě verze, kdy ta slabší nabídne 118 kW (160 k) a ta silnější 140 kW (190 k). Standardem je šestistupňový manuál, kdo chce, ten dostane sedmistupňový automat. Na výběr je také mezi verzí s pohonem zadních nebo všech čtyř kol.
Zajímavostí je zadní náprava, kdy provedení Double Cab už nemá klasickou verzi s listovými pružinami, která zůstala variantě King Cab. Civilnější Navara používá podobně jako předchozí Pathfinder víceprvkovou zadní nápravu.
Článek vyšel na webu Autorevue.cz