O historický let kompozitovým boeingem byl obrovský zájem

Společnost ANA (All Nippon Airways) chce nový typ stroje využít i na domácích linkách. Mezi Tokiem a západojaponskými městy Okajama a Hirošima poletí Dreamliner 1. listopadu. V prosinci pak začne létat na první pravidelné mezinárodní lince z Tokia do Pekingu a v lednu z japonské metropole do Frankfurtu.
ANA si objednala celkem 55 těchto strojů. Jedno z prvních dvou dodaných letadel bylo povrchově poškozeno během tažení na letišti, ale rýha na krytu motoru nijak nezpozdila finální letové zkoušky. Dreamliner 787 je prvním středně velkým letadlem, které bude schopné létat na dlouhých trasách. Stroj s elegantním křídlem je velmi efektivní, spotřebuje až o pětinu méně paliva než letadla této kategorie, a to právě díky vylehčené konstrukci z uhlíkových kompozitů, které navíc vynikají větší pevností než kovové díly.
Boeing na vývoji stroje pracoval od roku 2003 a první Dreamliner měl původně dodat v roce 2008. Zatím má víc než 800 objednávek; některé se ale ruší, protože výrobce nestíhá dodat letadla včas. Například čínský letecký dopravce China Eastern Airlines před několika dny oznámil, že ruší objednávku 24 dreamlinerů kvůli prodlevě v jejich dodávce. Cena letadla je v přepočtu až čtyři miliardy korun.
První let komerční Dreamlineru