O2 do března zdvojnásobila zisk na 1,2 miliardy korun

O2

O2 Zdroj: E15 Euro

Největší tuzemská telekomunikační firma O2 v letošním prvním čtvrtletí meziročně zdvojnásobila čistý zisk na 1,2 miliardy korun. Konsolidované výnosy se zvýšily o téměř čtyři procenta na 11,2 miliardy korun. Za růstem stojí zlepšující se trend ve spotřebě zákazníků, růst datových výnosů v mobilním segmentu i výsledky dceřiné O2 Slovakia.

„Na našich výsledcích se podílely všechny divize a segmenty, a to nejen díky řadě úspor a zefektivnění, ale také díky mnoha zjednodušujícím a prorůstovým aktivitám. Věřím, že jsme v mnoha oblastech nastartovali pozitivní trend,“ uvedl generální ředitel O2 Tomáš Budník.

Výsledky předčily očekávání analytiků. Ti po upozornění ze strany O2, že hospodaření se vyvíjí nad očekávání dobře, předpovídali růst výnosů okolo jednoho procenta a zvýšení zisku o tři čtvrtiny.

Z důvodu již schváleného štěpení firmy v tuto chvíli investici do akcií O2 CR nedoporučujeme

Firma podle analytika Patrie Direct Tomáše Tomčányho překonala konsenzuální očekávání téměř o 20 procent, především díky nižším provozním a restrukturalizačním nákladům při mírném růstu tržeb. „Výsledky celkově hodnotíme mírně pozitivně. Nicméně z důvodu již schváleného štěpení firmy v tuto chvíli investici do akcií O2 CR nedoporučujeme,“ podotkl.

Výnosy v mobilním segmentu stouply o 0,4 procenta na 4,7 miliardy korun. Celkový počet mobilních zákazníků se meziročně snížil o jedno procento na 5,013 milionu, množství tarifních klientů ale o jedno procento stouplo na 3,27 milionu. Celkový mobilní hlasový provoz generovaný zákazníky O2 se díky neomezeným tarifům zvýšil o dvě procenta na 2,876 miliardy minut.

Zájem o chytré telefony

Celkem 75 procent prodaných mobilů byly chytré telefony a jejich podíl v síti se tak zvýšil o osm bodů na 42 procent. Počet uživatelů internetu v mobilu stoupl o 14 procent na 1,4 milionu a výnosy z datových služeb tak meziročně stouply o šest procent.

Příjmy v segmentu pevných linek vzrostly o tři procenta na 4,9 miliardy korun. Pevný internet od O2 mělo na konci prvního čtvrtletí zavedeno 931 tisíc domácností, což představuje meziroční nárůst o 13 tisíc0. Počet zákazníků digitální televize O2 TV se zvýšil o 16 procent na 188 tisíc. Služba O2 TV Go, která umožňuje díky stejnojmenné aplikaci sledovat televizní vysílání na mobilních zařízeních, eviduje 300 tisíc stažení.

„U výsledků stojí za to ocenit růst výnosů v segmentu pevných linek při jejich pokračujícím poklesu o deset procent. V nákladové oblasti jsme opět pozorovali silnější tlak na osobní náklady, když počet zaměstnanců klesl výrazněji proti našim očekáváním. A neměl by být opomenut tradiční přínos růstu podnikání na Slovensku, posílenému v konsolidovaném účetnictví slabším kurzem koruny vůči euru,“ uvedl analytik BH Secutiries Petr Hlinomaz.

Výnosy 58 milionů eur dceřiného mobilního operátora O2 Slovakia se na celkových výsledcích skupiny podílely 15 procenty. Celkový počet zákazníků na Slovensku stoupl o osm procent na 1,7 milionu a provozní zisk EBITDA vzrostl meziročně o pětinu na 19,6 milionu eur. Majoritu téměř 85 procent O2 ovládá investiční skupina PPF Petra Kellnera. Ta také nedávno rozhodla, že se O2 od června rozdělí na operátora a správce sítí.