Opel do Brazílie nepůjde, vyhrál Chevrolet

ilustrační foto

ilustrační foto

Zvažovaná expanze německé automobilky na důležitý trh v Brazílii se nekoná. Čáru přes rozpočet udělal Evropanům mateřský americký koncern General Motors.

„Do Brazílie nejdeme, nástup přenecháme Chevroletu,“ prohlásil pro odborný časopis Automobilwoche šéf Opelu Karl-Friedrich Stracke. Pozorovatelé připomínají, že to není poprvé, co musel Opel v roli adoptivního dítěte sklonit hlavu před příkazy centrály v Detroitu. Brazílie je pro General Motors po Číně a Spojených státech třetím nejvýznamnějším teritoriem, tamní růst překonal v letošním roce dosavadní výsledky z Německa.

Stracke nechtěl nucený ústupek vůči sesterskému Chevroletu komentovat. Nátlak matky, která chtěla Opel před dvěma lety prodat, ale nakonec se rozhodla pro sanaci vlastními silami, v praxi znamená, že se značka musí omezit na působení v Argentině a Chile. „Ještě koncem letoška chceme začít prodávat první auta v Chile,“ uvedl pro Automobilwoche.

Další adresou, kam by chtěl Opel expandovat, má být Izrael. V Číně, která je mezi globálními trhy růstovou jedničkou, může Opel své vozy nabízet, ale ne vyrábět.

Vlajková loď německých konstruktérů, model Ampera s elektrickým pohonem, půjde do světa rovněž poněkud jinak, než by si Němci představovali. Pod hlavičkou Opelu bude k dostání výhradně v Evropě. Mimo starý kontinent se bude jmenovat Chevrolet Volt. Smůlu bude mít Ampera v Rusku, kam nezamíří kvůli vysokým clům.