Ostrava se těší ze tří vykřičníků

Emoce. Síla. Humor. Sebevědomí. Radost. To jsou podle tvůrců ostravského loga významy, které mohou obsahovat tři vykřičníky za slovem OSTRAVA.

Tři vykřičníky, nové logo města Ostravy, bude ve městě stále více vidět. Poprvé vedení města a pražské Studio Najbrt ukázalo nové logo veřejnosti loni v září. Nyní na téma tří vykřičníků uspořádali tvůrci loga v Domě umění výstavu. „Je tady snad někdo, komu se nové logo nelíbí?,“ ptal se zaplněného sálu náměstek ostravského primátora Zdeněk Trejbal. Nezvedla se jediná ruka. Nad novým logem se rozplýval i Jaromír Nohavica, pro kterého studio Najbrt připravuje obaly alb. „Úžasné logo. Úžasné. Ostatně jako většina prací, které Aleš Najbrt a jeho kamarádi dělají. V těch vykřičnících si každý najde to, co chce najít.
Výtvarník Najbrt připouští, že se nesetkává jen s pozitivními reakce. „Dostávali jsme i krátké ostré emaily plné nadávek,“ říká. Logo prý vznikalo těžce. Výtvarníci si hráli s motivy uhlí, s koněm v ostravském znaku nebo se symbolem slunce. „Pak přišel nápad dát za Ostravu vykřičník. Shodli jsme se ale, že je to málo. Což takhle tři? To si nikdo ještě nedovolil,“ líčí Najbrt vznik nového loga.
Nové logo chválíi ředitel Domu umění a kunsthistorik Jiří Jůza. „Jsem jím nadšen. Studio Najbrt je zárukou kvality. Budoucnost ještě ukáže, jak dobrá volba to byla. Obdobně mluví i náměstek Trejbal. „Jsem šťasten, že Ostrava takové logo má. Pražáci udělali Ostravě lepší logo, něž jaké udělali Praze. Za to jim patří dík.“
Bonbony i popelářské vozy
Pavla Bittnerová z kanceláře ostravského primátora říká, že město chce logo umístnit na co nejvíce míst. Od vozů technických služeb přes webové stránky města až po vizitky a parkovací karty. „Chceme jít opravdu do detailů,“ plánuje Bittnerová. Už dnes nechalo město třemi vykřičníky a nápisem Ostrava ozdobit nejrůznější upomínkové a dárkové předměty. Šátky na krk, energetické nápoje, bonbóny nebo placky. Placek je nakonec více varant. Na výstavě jsou k vidění placky s nápisy s jednoznačným vztahem na Ostravu jako Poruba!!!, Baník!!! nebo BO!!! „chtěli jsme lidové logo. Co se dá jednoduše napsat křídou nebo i vytetovat,“ dodává Aleš Najbrt. Za logo zaplatilo město jeho autorům necelé dva miliony korun. Výstava v Domě umění potrvá jeden měsíc. „Rád bych, aby ji viděla celá Ostrava. Aby dostala tři vykřičníky pod kůži,“ říká ředitel Domu umění Jiří Jůza.