Panasonic se dostal z červených čísel, pomohla restrukturalizace

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: ctk

Japonská společnost Panasonic se za druhém fiskální čtvrtletí opět vrátila k zisku. Změna k lepšímu nastala díky restrukturalizaci a slabšímu jenu. Čistý zisk za tři měsíce do konce září činil 61,5 miliardy jenů (11,8 miliardy korun). Ve stejném období přitom firma vykázala ztrátu 698 miliardy jenů.

Za celé fiskální pololetí pak firma dokonce vykázala rekordní zisk 169,3 miliardy jenů. Díky dosavadním příznivým výsledkům firma výrazně zlepšila svůj výhled na celý letošní rok.

Analytici v anketě agentury Reuters čekali v průměru zisk 60,92 miliardy jenů. Tržby firmy se zvýšily o 1,9 procenta na 3,71 bilionu jenů.

Konec Panasonicu jako výrobce televizorů

Panasonic postupně omezuje výrobu spotřební elektroniky a chce se stát hlavně dodavatelem průmyslových komponent. V rámci restrukturalizace již Panasonic ukončil výrobu plazmových televizorů a chytrých telefonů a omezil výrobu čipů.

Firma uvedla, že čeká další vysoký prodej svých automobilových systémů a technologií přátelských k životnímu prostředí. Díky tomu výrazně zlepšila výhled zisku na celý fiskální rok do konce března 2014. Provozní zisk má činit 270 miliard jenů místo původně odhadovaných 250 miliard jenů. Analytici čekají zisk 268,2 miliardy jenů. Prognózu čistého zisku pak firma zdvojnásobila na 100 miliard jenů. Loni Panasonic hospodařil se ztrátou 754,2 miliardy jenů.