Plzeň odsunula stavbu tramvajové trati za 650 milionů korun
Baxa uvedl, že pokud to regionální operační program schválí, radnice by tyto prostředky použila nejspíš na připravovanou obnovu a úpravu areálu bývalého pivovaru a kasáren Světovar na kulturní továrnu.
Oddálení stavby dvoukilometrové tramvajové trati se nelíbí Západočeské univerzitě, pro kterou je podle prorektora Josefa Basla klíčová. Na Borská pole se nejen na univerzitu, ale také do průmyslové a obchodní zóny denně přepraví na 30 000 lidí a vedle sídliště Lochotín je to nejexponovanější část města. „Co se týká výstavby tramvajové trati, nic se nemění na našem stanovisku, že je to projekt důležitý, který chceme naplnit,“ poznamenal primátor. Připustil ale, že městu se ještě nepodařilo vypořádat majetkové záležitosti.
Trať se měla podle původních plánů začít stavět nejpozději na začátku příštího roku, město ale dosud nemá stavební povolení. Vedení radnice chce proto v tomto volebním období dotáhnout přípravu do konce a připravit podání nové žádosti na dotaci EU. „Věříme, že v novém programovém období EU se nám podaří získat dotaci v podstatně vyšší výši, než byla dosud,“ doplnil Baxa.