Po e-naftě je tu syntetický e-benzín. Má oktanové číslo 100

Ilustrační foto

Ilustrační foto

Chtěli jste jezdit pouze na vodu, vzduch a světlo? Svým způsobem můžete, protože Audi se rozhodlo z těchto zdrojů vyrábět palivo.

Před časem jsme tu měli synteticky vyráběnou naftu, se kterou přišla automobilka Audi. V zásadě se jedná o naftu vyrobenou z oxidu uhličitého, zachyceného ze vzduchu a z vody. Podobným způsobem, tedy bez jediné kapky ropy, nyní začalo Audi vyrábět i klasický benzín.

Velkou předností syntetického benzínu je vysoké oktanové číslo 100. Synteticky vyráběný benzín také neobsahuje síru ani benzeny, takže je mnohem ekologičtější, neboť při jeho spalování nevzniká tolik škodlivých látek. Také prý lépe a efektivněji hoří a uvolňuje větší množství energie.

V současné době vznikají pokusné vzorky. K výrobě je prozatím zapotřebí biomasa. Audi ale už pracuje na zdokonalení procesu výroby, takže k výrobě syntetického benzínu bude opět potřeba pouze voda, CO2 a elektrická energie – jako v případě e-nafty.

Audi pracuje na procesech syntetické výroby paliva už dlouho. První přišel e-gas, tedy synteticky vyráběný zemní plyn. Cílem ale asi není ovládnout světový trh s pohonnými hmotami a rozbít kartel OPEC. OPEC denně vyprodukuje 4,5 milionu tun ropy, Audi je za tu dobu schopno vyrobit jen asi 110 litrů e-nafty. Třeba se ale taková technologie výroby bude hodit, až nám ropa dojde.

Článek vyšel na webu Autorevue.cz