Portál "Kudy z nudy" bude umět polsky, německy a slovensky

Česká centrála turistického ruchu CzechTourism plánuje spustit další tři jazykové verze výletního portálu "Kudy z nudy", a to v polštině, němčině a slovenštině. Slibuje si od toho zvýšení počtu turistů z Polska, Německa, Rakouska a ze Slovenska. V současnosti dosahuje měsíční návštěvnost portálu v češtině a angličtině 400 tisíc uživatelů.

Po rozšíření do ostatních jazyků agentura počítá s nárůstem návštěvníků stránek v řádu desítek tisíc. „Rádi bychom více představili a zpřístupnili Českou republiku i zahraničním turistům tak, aby veškeré informace nalezli na jednom místě, a právě proto jsme se rozhodli spustit nové jazykové verze pro naše nejbližší sousedy,“ řekl generální ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.

Cílovou skupinou, na kterou je služba zaměřena, jsou podle něj prakticky všichni, kdo rádi cestují a poznávají cizí země a nová místa. Podle Dvořákové dosáhly náklady na vybudování technického zázemí pro nové jazykové verze 200 tisíc korun a náklady na provozování nových služeb webu budou minimální.

Agentura hodlá prostřednictvím nových jazykových verzí propagovat zejména volnočasové aktivity, které se dají provozovat po celý rok. Jde zejména o poznávací turistiku, adrenalinové zážitky, relaxaci a poznávání kulturního dědictví. Součástí internetové prezentace bude vědomostní soutěžní kvíz, jehož vítězové z jednotlivých zemí získají víkendové pobyty v hotelech po celé České republice, uvedla centrála. Kromě internetové kampaně, chce CzechTourism rozdat zhruba půl milionu letáků, které budou distribuovány v celostátních tištěných médiích v jednotlivých zemích.

Centrála CzechTourism se od roku 1993 stará o propagaci Česka jako vhodné dovolenkové destinace ve významných zdrojových zemích a od roku 2004 rovněž i v České republice. Zaměřuje se zejména na oblasti lázeňské, kongresové a golfové turistiky a oblast aktivní dovolené obecně.