Prcek od Audi dospěl

Nejmenší vůz německé automobilky se po počátečních rozpacích na trzích „chytil“. Třídveřový vůz si v roce 2010 zakoupilo 27 898 motoristů (prodeje byly zahájeny v srpnu v Německu), v roce 2011 to pak už bylo 118 175 lidí.
Sázka na to, že A1 si budou kupovat mladí lidé z měst, automobilce vyšla. Ta předpokládala, že za rok jich prodá 100 tisíc. Což se splnilo. A teď přichází s modelem pětidveřovým, ten by měl prodeje ještě více rozpohybovat.
Mini změny
V čem se liší pětidveřová verze od té třídveřové? Kromě počtu dveří v tom, že je nepatrně větší. Pětidveřový model je 3954 milimetrů dlouhý a 1746 milimetrů široký, ale jen 1422 milimetrů vysoký. V porovnání s třídveřovým je nový vůz o šest milimetrů vyšší a o šest milimetrů širší. Délka a rozvor jsou identické, střešní sloupky B jsou o zhruba 23 centimetrů posunuty dopředu a o více než 80 milimetrů delší střecha nabízí cestujícím vzadu více prostoru pro hlavu.
Sázka na mladé
Audi s novým modelem cílí hlavně na mladé lidi. Malý důkaz: na přání lakuje oblouky střechy, střechu a střešní spoiler
jednou ze tří nabízených barev, které kontrastují s odstínem karoserie. Jedná se o odstíny černá Brilliant, perleťový lak šedá Daytona a metalický lak stříbrná Ice. V nabídce je sedm čtyřválcových motorů. Tři jsou TDI a čtyři TFSI. Nejslabší nabízí výkon 63 kW (86 k), nejsilnější 136 kW (185 k). Ceny u nás začínají na 416 300 korunách (A1 1.2 TFSI).
A povzdech na závěr: škoda že v běžné nabídce už není třídveřový vůz. Ten si ale prý lze u nás stále objednat.