Prokop měl šťastnou ruku | E15.cz

Prokop měl šťastnou ruku

Eva Streichsbierová

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
S novým rokem přesun do nové kategorie, a s novým navigátorem. Přesně tak by se dal popsat vstup českého automobilového závodníka Martina Prokopa do roku 2012.

Devětadvacetiletý jihlavský rodák loni opustil kategorii SWRC a napříště už bude v seriálu mistrovství světa startovat pouze v královské třídě. Premiéru si odbyl v lednu v Monte Carlu, kde sice neměl nejlepší vstup do závodu, ale na konci se probojoval do první desítky.

„Rychlé pasáže zatím moc zažité nemám, na brzdách jsem se dlouho hledal. Do toho proslulé měnící se podmínky na trati, kdy je velmi náročné si jakkoliv vybrušovat styl,“ popisoval úvodní kilometry Prokop.

Lámali nad ním hůl, nečekaně poskočil

Po první etapě mu patřila až jednadvacátá pozice. „Vím, že někteří fanoušci už nad námi v tu chvíli pomalu lámali hůl,“ usmíval se.

Jenže hned následující dny ukázaly, že i v elitní kategorii se bude muset s českým závodníkem počítat. Nejprve poskočil o devět míst a nakonec umazal ještě další tři. Jeho bilance z prvního startu tak hovořila o devátém místě a dvou cenných bodech.

„Auto fungovalo skvěle, tým si s přechodem na náročnou techniku poradil na jedničku,“ zářil v cíli spokojeností rodák z krajského města Vysočiny.

Navíc se ukázalo, že měl šťastnou ruku také ve výběru nového parťáka. Jen pár dnů před rallye v Monte Carlu oznámil Prokop, že v nové sezoně už nebude jeho navigátorem Jan Tománek, ale Zdeněk Hrůza. Mistr republiky z roku 2010 se nad Prokopovou nabídkou dlouho nerozmýšlel.

Výměna navigátora se nese v přátelském duchu

„Chci Martinovi za tuhle šanci moc poděkovat,“ nechal se slyšet Hrůza. „A samozřejmě jsem vděčný i Pavlovi Volouškovi za pochopení, s jakým zprávu o mém odchodu přijal,“ zmínil předchozího parťáka.

„V průběhu letošní sezony jsme měli s Jendou Tománkem určité problémy ve vzájemné komunikaci. Je běžné, že máme na mnoho věcí odlišné názory, ale jejich rozdílnost jsme přestali využívat ku prospěchu věci. A často i z banalit vznikalo zbytečné napětí,“ vysvětlil
Prokop důvody, proč se rozhodl sáhnout po změně.

Před druhým dílem řádila v týmu viróza

Nad únorovým startem nově vytvořené dvojice ve Skandinávii se zprvu smrákalo kvůli nepříjemné viróze. Prokop bojoval s vysokými teplotami a virovou infekcí.

„Byl jsem dost zesláblý. Přece jen jsem díky horečkám a nemožnosti přijímat stravu ztratil zhruba 5 kilo během pár dnů,“ prozradil. „Teda ne že bych to nepotřeboval, ale tohle byl celkem dost brutální způsob,“ smál se.

Jenže nemoc si před odletem do Švédska nezasedla pouze na pilota, ale také na další členy týmu. Prokop měl tudíž z vystoupení ve druhém dílu seriálu mistrovství světa oprávněné obavy. Zároveň si ale také udržoval svůj nepostradatelný smysl pro humor.

„Jestli ta virová bestie skolí ještě někoho dalšího od nás, tak to bude jako v rallyovém pravěku. Dorazíme do servisu a sami se v tom budeme nějak intuitivně vrtat. A to bude teprve malér,“ hartusil naoko vyděšeně.

Do dalších kol na devátém místě

K ničemu takovému ale naštěstí nedošlo a Prokop si dojel i ve Skandinávii v elitní kategorii pro deváté místo. Třetím závodem pokračuje šampionát od 8. do 11. března v Mexiku.

Autor: Eva Streichsbierová

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video