Prokop vyšperkoval sezonu

Titulem vicemistra světa v kategorii produkčních vozů završil úspěšnou sezonu jihlavský jezdec Martin Prokop.

S titulem juniorského světového šampiona se nespokojil. V posledním závodě sezony, který se konal ve Walesu v typickém deštivém počasí, obsadil jihlavský závodník Martin Prokop první místo, a stal se tak vicemistrem světa v rally produkčních vozů. Páté vítězství posádky Martin Prokop – Jan Tománek v sezoně se zrodilo až po závěrečné technické kontrole, kterou neprošel vůz do té doby prvního Nora Brynildsena.

„Ve Walesu nám hrálo do karet, že naši soupeři v boji o druhé místo v seriálu produkčních vozů za námi zaostávali. Důležité bylo dojet před nimi. Vyhrát závod ani nebylo naším cílem, přesto z toho máme velkou radost,“ usmívá se sedmadvacetiletý Prokop, kterého v celkovém hodnocení kategorie produkčních vozů předčil jen Portugalec Araujo.

Když si ale na začátku sezony posádka Jipocar racing teamu určovala své cíle, prioritou byl úspěch v juniorském šampionátu. Prokop s Tománkem měli velkou šanci na titul mistra světa už v loňském roce, jenže nakonec skončili až třetí. „Letos jsme to chtěli za každou cenu zlomit. Mezi juniory totiž ubyla konkurence. Rozhodli jsme se jít od počátku sezony jen po titulu,“ vzpomíná navigátor Tománek.

Forma jihlavského závodníka byla znát od první rally. Titul nakonec získal Prokop s přehledem. Už po srpnové finské rally mu korunu krále juniorské kategorie nikdo nemohl vzít.

„Zlomový byl závod na Sardinii. Největšího rivala, Poláka Kosciuszka, jsme porazili i přesto, že jsme dostali penalizaci. Naše výkonnostní převaha byla obrovská. Všichni viděli naši sílu,“ tvrdí Prokop. Stal se prvním Čechem, který vyhrál rallyový šampionát.

„Když jsem na závody chodil jako divák, ani když jsem začínal rally jezdit, nikdy by mě nenapadlo, že se stanu mistrem světa. Průlom, který to může znamenat, si ještě pořádně neuvědomuji,“ přiznává Prokop.

Na vychutnávání svých úspěchů ale nemá čas. V těchto dnech celý jihlavský tým řeší, jak bude vypadat příští sezona. „Ideální představa je závodit ve voze WRC v továrním týmu. Větší šance dostat se do seriálu WRC bude ale až před sezonou 2011, kdy budou vznikat nové týmy a změní se pravidla šampionátu,“ uvědomuje si jihlavský jezdec.