PSJ: Od fotbalu jsme odejít nechtěli | E15.cz

PSJ: Od fotbalu jsme odejít nechtěli

Stavební firma PSJ zůstává klíčovým tahounem fotbalu v Jihlavě. Nechybělo však mnoho a vše mohlo být jinak.

K manželství, v němž jeden z partnerů druhého podvedl, ale vše se nakonec nějak rozumně urovnalo, lze rok po ukončení vážné roztržky přirovnat situaci v druholigovém fotbalovém klubu FC Vysočina. „Budeme spolu bydlet, ale jako dřív už to nebude,“ jako by však svému partnerovi říkal stavební gigant PSJ.
Oním ‚nevěrníkem‘ je jihlavský magistrát. Ten loni na jaře vyjednával o prodeji svého podílu v klubu se Slovákem Júliem Szabó. I když pak vyšlo najevo, že nový stamilionový nápadník má za sebou pestrou kriminální minulost a ze zásnub sešlo, byla důvěra pryč.

Zradili jste, odcházíme! Holding PSJ hrozil zastavením toku peněz a odchodem z klubu. Za město tedy začal situaci zachraňovat primátor Jaroslav Vymazal a loni v červnu bylo podepsáno memorandum o společném postupu při stabilizaci klubu.
„Měli jsme tři možnosti: Být u toho, odejít od toho anebo získat větší podíl a zůstat zde trvale,“ řekl Jiří Pech, předseda představenstva klubu a jeden ze členů nejvyššího managementu PSJ.
„Společnost PSJ do fotbalu v Jihlavě investovala v posledních letech desítky milionů, je zde dobře rozjetá práce s mládeží, a tak jsme se rozhodli pro třetí variantu,“ doplnil Pech.
Šéf PSJ František Vaculík dal dohromady skupinu investorů, kteří se sdružili ve firmě Limar capital, a ta na přelomu roku vložila spolu s PSJ peníze do nově upsaných akcií. Zbylí dva akcionáři se navyšování jmění klubu nezúčastnili.

Minimum: 35 milionů Podle Pecha vstoupil klub do sezony s přibližně pětatřicetimilionovým rozpočtem. Limar a PSJ zajistí asi dvacet milionů a počítá se i se sponzory. „Celková čísla se mohou vyšplhat třeba až k padesáti milionům. Záleží na tom, jak se bude firmám dařit a kam až chceme jít,“ řekl Jiří Pech. Šest milionů do rozpočtu dodá město Jihlava, v jehož majetku je i stadion. „Postoupí-li FC Vysočina do nejvyšší soutěže, vybudujeme na své náklady na stadionu vyhřívaný trávník,” uvedl náměstek primátora Radek Vovsík.
Nejmenší akcionář, jímž je jihlavský pivovar, si od klubu pronajímá reklamní plochu a technicky zajišťuje občerstvení při zápasech.
Podle agentury ČTK loni stavební společnost PSJ zvýšila obrat o desetinu na 3,6 miliardy korun a podnik vytvořil čistý zisk 111 milionů. Přes ekonomickou krizi počítá s růstem objemu zakázek také letos. Pokles na českém trhu chce kompenzovat hlavně působením v Asii a v Rusku.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.