Razicí štít se proboural do budoucí stanice metra Petřiny
Aby se mohla budoucí stanice Petřiny začít stavět, Metrostav vyrazil přístupovou štolu Markéta. „Jinak bychom museli stanici budovat až poté, co jí projedou štíty. Nyní jsme již v předstihu,“ řekl Jan Prosr z Metrostavu. Metro budují dva razicí štíty. Druhý, který nese jméno Adéla, by měl do stanice Petřiny dorazit v září. Štít Tonda byl na staveništi na Vypichu smontován letos v dubnu, Adéla zhruba o dva měsíce později. Každý razicí štít za sebou táhne „vlak“ technologického zázemí, které měří přes sto metrů. Vytěženou horninu odváží hotovým tunelem až na Vypich dopravník. Mezi stanicemi Veleslavín a Červený Vrch bude technologie obou štítů přemontována a zázemí bude končit ve stavební jámě na Veleslavíně.
Z ní stroje prorazí tunely přes stanici Červený Vrch do Dejvické. Tam budou hlavy štítů rozebrány a v noci přepraveny po kolejích metra do depa Hostivař. Razicí štíty totiž zároveň budují železobetonové ostění, takže průměr tunelů za nimi je menší než profil hlavy stroje. Technologické „vlaky“ budou odpojeny a vytaženy ke stavební jámě, která vzniká v Kanadské ulici u Hadovky. Prodloužení metra A se v současné době buduje i na dalších místech. Nedaleko budoucí konečné stanice Motol stavbaři pracují na plánovaném dočasném konci trasy. V těchto místech vybudovali rozlehlou stavební jámu, ze které již bylo vyraženo více než 200 metrů dvoukolejného tunelu, do kterého budou vlaky zajíždět a přes výhybky se vracet do trasy. U tunelů bude umístěn i objekt, který zajistí odvětrávání této části metra za provozu. „Ze stejné jámy se může, pokud bude politická vůle a ekonomické možnosti, pokračovat v ražbě dále směrem na Bílou Horu a na ruzyňské letiště,“ poznamenal Prosr.