Reklamace staveb od společnosti Skanska prověří ŘSD
Ministr Bárta v neděli v České televizi uvedl, že právníci ministerstva ode dneška s využitím všech nástrojů zvýší tlak na společnost, která při odstraňování nedostatků údajně „nechce moc kooperovat“. Desítku úseků proto nechal označit cedulemi, které řidičům oznamují, že je Skanska stavěla a Ředitelství silnic a dálnic je musí opravit. Skanska ale tuto kritiku odmítá. „Ministrovi šlo o to, zvýšit na Skansku tlak, aby se začala reklamacemi zabývat,“ řekl dnes mluvčí ministerstva Jakub Ptačinský. V současné době poběží reklamační řízení mezi ŘSD a společností Skanska a během něj se budou prokazovat přesné částky reklamace.
Skanska vystoupení ministra Bárty považuje za bezdůvodnou skandalizaci hraničící s poškozováním dobrého jména firmy. „V každém smluvním vztahu postupujeme podle podmínek stanovených v uzavřených kontraktech a reklamace odstraňujeme v rámci reklamačního řízení na náš účet,“ reagovala Lucie Nováková, ředitelka komunikace společnosti. „My vedeme se společností Skanska jednotlivá reklamační řízení,“ řekla mluvčí ŘSD Vápeníková. Firma podle ní už dostala od ředitelství vytýkací dopis za zvlnění vozovky na úseku dálnice D11 a za nevyhovující svodidla na D1. Další reklamační řízení se prý připravují. Konkrétně jde například o sesuv svahu na silnici D47 u Bílovce.
Podle ministerstva se Skanska nestaví k reklamacím tak, jak by měla. „Máme dodavatele, kteří jsou daleko komunikativnější,“ řekl dnes Ptačinský. Například firma Eurovia, která prý měla rovněž jako Skanska problémy s certifikací použitých svodidel na některých úsecích dálnic, je už nahradila novými svodidly s požadovaným atestem. Skanska se ale k podobnému kroku údajně stále nemá. Společnost chybu již dříve odmítla s tím, že je schopna certifikáty doložit každý metr svodidel.