Samsung vykázal nejhorší kvartální zisk od roku 2012. Kvůli slabšímu prodeji telefonů

Samsung

Samsung Zdroj: MobilMania.cz

Jihokorejský výrobce elektroniky Samsung Electronics ztrácí tempo. Ve druhém čtvrtletí vykázal nejhorší čistý zisk od roku 2012, který byl meziročně nižší 20 procent a činil 6,3 bilionu wonů (126,2 miliardy korun). Výsledky zaostaly za odhady analytiků, kteří čekali zisk 6,5 bilionu wonů. Tržby se snížily o devět procent na 52,4 bilionu wonů. Firma rovněž potvrdila, že její provozní zisk klesl o téměř čtvrtinu na 7,2 bilionu wonů. Důvodem byl slabší prodej chytrých telefonů.

Samsung již na počátku tohoto měsíce varoval před slabými výsledky hospodaření, protože předchozí vysoký růst prodeje chytrých telefonů slábne. Samsung má problémy hlavně v segmentu levných chytrých telefonů, které jsou v současnosti nejrychleji rostoucím segmentem trhu s chytrými telefony a je zde silná konkurence.

Samsung dodal, že ve čtvrtletí prodaj 95 milionů mobilních telefonů, z toho 80 procent tvořily chytré telefony. Bližší informace však neposkytl. Firma rovněž prodala osm milionů tabletů.

Samsung dodal "jen" 74,3 milionů telefonů

Výzkumná společnost IDC odhadla, že dodávky chytrých telefonů Samsungu ve čtvrtletí klesly o čtyři procenta na 74,3 milionu, přestože celkový trh s chytrými telefony vzrostl o 23 procent. Samsung zůstal největším dodavatelem chytrých telefonů, jeho podíl na globálním trhu však klesl na 25 procent z 32 procent. Přístroje Samsungu využívají operační systém Android.

Mobilní divize vykázala provozní zisk 4,4 bilionu wonů, což byl rovněž nejnižší údaj za dva roky. Podíl divize na celkovém zisku firmy se snížil na 60 procent z dřívějších 70 procent.

Problémy v rozvojových zemích

Podle analytiků má Samsung problémy hlavně v rozvojových zemích, kde spotřebitelé používající telefony s Androidem jsou více ochotni zkoušet přístroje také od jiných značek. Přechod mezi různými přístroji s Androidem je pro spotřebitele nyní jednodušší a levnější, což omezilo věrnost jedné značce.

Ve třetím čtvrtletí však Samsung očekává zvýšení prodeje přístrojů, protože v tomto období bývá poptávka spotřebitelů obvykle vyšší. Firma však také bude čelit silnější konkurenci. Mimo jiné se očekává, že Apple představí nový iPhone s větší obrazovkou, napsala agentura AP.