Se zdravotními potížemi poradí na nové lince

Záchranná služba Středočeského kraje připravuje speciální call centrum, aby ulehčila tísňové lince 155.

Zdravotní potíže či psychickou tíseň mohou Kladenští od poloviny září řešit s lékařem na speciální telefonní lince. Takzvané Call centrum má odlehčit operátorům na tísňové lince 155. „Na tísňovou linku volají lidé kvůli problémům, které nespadají do urgentní péče záchranné služby,“ řekla mluvčí středočeských záchranářů Tereza Janečková.

Ušetří čas pro těžší případy

Tyto telefonáty jsou sice důležité pro zdraví lidí, ale nerozhodují přímo o životě a smrti. Většinou se lidé potřebují s lékařem poradit o běžných chorobách a onemocněních nebo chtějí psychickou podporu či radu týkající se sociální oblasti. Podle Janečkové stráví operátoři na lince 155 řešením podobných hovorů až třicet procent času.

Opora i důvěrník

Operátoři Call centra by se tak mohli stát pro volající nejenom rádci, ale i oporou a důvěrníkem v těžkých životních situacích. Operátoři Call centra nasměrují volajícího na praktickou pomoc, tedy na Linku bezpečí, Bílý kruh bezpečí, Drop In, praktické lékaře, ambulantní specialisty nebo na pohotovost.
Telefonní číslo Call centra zveřejní záchranka až při spuštění služby.