Sexuální eskapády brzdí vývoj rychlodráhy Hyperloop

Americká společnost Hyperloop One před dvěma měsíci rozhýbala po své testovací dráze první kapsli přepravního systému budoucnosti, který by podle těch nejoptimističtějších předpokladů měl zkrátit cestu například mezi Vídní a Bratislavou na pouhých osm minut.
Namísto vývoje a vylepšování dostupných technologií se však ve firmě dnes řeší žaloba, kterou podal jeden ze spoluzakladatelů a bývalý technický ředitel firmy Brogan BamBrogan na své kolegy: ředitele Roba Lloyda, a spoluzakladatele Shervina Pishevara a také jeho bratra Afshina.
Oprátka na stole
Tři zmínění prý firmu začali zneužívat „ke zlepšení svých osobních životů, financí a značek“, tvrdí žaloba, z níž bohatě citují weby BuzzFeed a The Verge.
BamBrogan podle nich také požádal soud o vydání zákazu přibližování pro Afshina Pishevara, který mu prý po jedné z rozepří donesl na stůl uvázanou oprátku. K incidentu mělo dojít poté, co BamBrogan odmítl se zbytkem vedení vyjet do Moskvy na setkání s potenciálním investorem a upřednostnil prý práci na řešení určitého technického problému.
"Vztahy" na pracovišti
BamBroganova žaloba vyjmenovává i další pikantnosti, třeba vztah Shervina Pishevara s nejmenovanou pracovnicí z PR oddělení firmy, které skokově zvýšil měsíční plat z 15 na 40 tisíc dolarů. Poté, co se s ní rozešel, její smlouvu samozřejmě ukončil. Členové vedení včetně ředitele Lloyda prý měli zaměstnancům také vyhrožovat poté, co je pracovníci dopisem vyzvali, aby řešili „nestandardní události“, ke kterým ve firmě občas docházelo.
Není to přitom poprvé, co se někdo z vedení Hyperloop potýká z potížemi kvůli vztahům s něžným pohlavím. Místopředseda rady ředitelů firmy Joe Lonsdale byl předloni obviněn ze znásilnění. Protistranu v reakci rovněž zažaloval a nyní se čeká na rozhodnutí soudu.
Vyhazov a dementi všech obvinění
BamBrogan v Hyperloop podle webu Recode na začátku tohoto týdne ukončil angažmá.
Firma ve své oficiální reakci na BamBroganovu žalobu označila veškerá obvinění za „nešťastné a smyšlené“. Prý jde o reakci na nepovedený puč, který BamBrogan s dalšími pracovníky ve firmě plánoval. Firma se prý nenechá vydírat a hodlá dál pokračovat v náboru expertů a hledání investorů. Negatívní PR je však asi to poslední, co může úspěšnému vývoji rychlodráhy napomoci.