Škoda Auto zvýšila v pololetí prodej o pětinu na 454 700 aut | E15.cz

Škoda Auto zvýšila v pololetí prodej o pětinu na 454 700 aut

Škoda Auto
Škoda Auto
• 
ZDROJ: ctk

ČTK

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Automobilka Škoda Auto zvýšila v pololetí meziročně prodej o 20,1 procenta na rekordních 454 700 vozů. Zhruba čtvrtinu vozidel prodala na svém největším trhu v Číně. V západní Evropě vykázala dvouciferný nárůst.

Škoda ukázala podle člena představenstva pro prodej a marketing Jürgena Stackmanna v prvním pololetí ve všech oblastech a ve všech regionech silný výkon. „Během prvních šesti měsíců se podařilo růstovou strategii, která měla svůj počátek v loňském roce, působivě zahájit a dodat výsledky. Rosteme vysokým tempem a vytvořili jsme vynikající základnu pro další přírůstky. V nadcházejících letech značka uvede na trh řadu nových modelů a výrazně rozšíří modelovou paletu,“ dodal.

Výrazný nárůst poptávky na většině trhů se podle šéfa komunikace Škody Peika von Bestenbostela projevil v prodloužení dodacích lhůt na českém trhu. Na domácím trhu automobilka prodala 26 100 vozů, což je zhruba o desetinu méně, než loni. Dosáhla tak podílu 30 procent. Na zpoždění se projevil i vliv zemětřesení v Japonsku na tamní dodavatele některých součástek a surovin. Na některé modely, zejména s dieselovými motory, se čekalo i přes tři měsíce.

„Zavedli jsme opatření, která mají čekací doby zkrátit. Ještě v letošním roce chceme na českém trhu dosáhnout třetinový podíl,“ uvedl šéf prodeje pro český trh Petr Pečenka. Navýšení prodejů chce firma dosáhnout prostřednictvím akčních nabídek. Před prázdninami představila například Octavii Tour Trumf nebo Roomster Magic a v podobných akcích chce pokračovat i ve třetím čtvrtletí. Na čínském trhu společnost od ledna do června zvýšila odbyt o třetinu na 112 200 vozů a v samotném červnu pak prodej stoupl o 26 procent na 19 100 aut, na Ukrajině se v červnu zvýšil prodej škodovek o 65 procent, v Belgii o 48 procent stejně jako v Indii, v Nizozemsku o 39 procent a v Rusku o 33 procent. Prodejní rekord firma vykázala i v Austrálii.

Nejprodávanějším modelem byla v červnu Octavia. Její odbyt se zvýšil o pětinu na 34 500 vozů, prodej Fabie se zvýšil o 17 procent na 24 800 aut, 10 900 prodaných Superbů znamená růst o 14 procent, prodej modelu Yeti se zvýšil o 23,5 procenta na 6300 vozidel a odbyt Roomsteru stoupl o pět procent na 3300 aut.

Letos na podzim chce Škoda na českém trhu představit malý vůz, který nese pracovní označení City Car a bude se vyrábět v Bratislavě. Příští rok vyjede s kompaktní limuzínou menší než Octavia. Finanční výsledky za pololetí Škoda oznámí v prvním srpnovém týdnu.

Autor: ČTK

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video