Storyous expanduje do západoevropských restaurací

„V příštím roce bychom rádi vstoupili do Německa a na další tři západní trhy. Jakmile si na tomto trhu projdeme všemi porodními bolestmi a naučíme se, jak expanzi vést, začneme postupně co nejrychleji vstupovat na další trhy primárně na západ od nás,“ uvedl zakladatel Storyous Hynek Husník. Firma spřádá nové plány rovněž v České republice. Pro příští rok chce pod svá křídla dostat kolem osmi stovek restaurací. Postupně má však Storyous vyrůst až na desetinásobek tohoto počtu, tedy asi na osm tisíc kaváren a restaurací.
Výrazný impulz k růstu Storuyous může dát elektronická evidence tržeb, kterou připravuje ministerstvo financí. Právě restaurace a hotely mají být od ledna 2016 v první vlně tohoto státního projektu. „Pokud vyjde zákon o registračních pokladnách, pak se tržní potenciál ještě zvětší,“ dodal Husník. Trh systémů pro restaurace je v Česku zatím hodně rozbitý s převahou lokálních hráčů. Storyous hodlá sehrát roli konsolidátora. „Myslím si, že se v tomto trh v několika příštích letech výrazně promění a vše půjde postupně do cloudu a na tablety a trh se rozdělí mezi několik mezinárodních hráčů,“ doplnil zakladatel Storyous.
Bez expanze do zahraničí by podle něj nastávající změny na trhu znamenaly, že by firmě hrozilo „sežrání“ od konkurence. Storyous je jedním z řady technologických start-upů, do nichž letos investovala skupina Rockaway Jakuba Havrlanta. V portfoliu má ještě například systém zákaznické péče prostřednictvím sociálních sítí Brand Embassy, on-line prodejce jízdenek Bileto nebo firmu Chytrý Honza, lídra v internetových finančních službách.
Jakub Havrlant: Budujeme globální technologickou skupinu