Studenti zkonstruovali elektromotorku Storm Pulse, má dojezd jako Tesla

Storm Pulse elektromotorka

Storm Pulse elektromotorka Zdroj: Storm Eindhoven

Zatímco elektromobily plní stránky webů denně, trochu stranou zůstávají motocykly na elektřinu. Důvodem je jejich menší dojezd, definovaný omezeným prostorem pro uložení baterií. To by se ale mohlo v budoucnu změnit, jak dokazuje projekt Storm Pulse, vytvořený studenty Technické univerzity v holandském Eindhovenu.

Elektromotorka Storm Pulse dostala baterie s celkovou kapacitou 28,5 kWh, což v praxi představuje dojezd až 380 km, udávají autoři projektu. Takové hodnoty dosahuje třeba Tesla Model S v základní verzi 70, respektive 70D, ale i nově představený Model X, který v obou verzích ujede kolem 400 kilometrů. Baterie jdou navíc snadno vyjmout a vyměnit. Dodejme, že dojezd 380 km je větší, než zvládnou leckteré konvenční motorky na plnou nádrž benzinu.

Pojede na cestu kolem světa

Slušné výsledky slibují autoři projektu i v rychlosti nabíjení: 80 % baterie dosáhne za 35 minut, na 100 % kapacity se ale dostane až za 8 hodin. Dojezd je také vykoupen vyšší hmotností 340 kg. I přesto ale elektromotocykl nabízí zrychlení 0 - 100 km/h za 5 sekund a maximální rychlost 160 km/h, což jsou parametry běžných současných motorek.

Storm Pulse elektromotorkaStorm Pulse elektromotorka | Storm Eindhoven

Na projektu Storm Pulse pracoval tým 30 studentů. Pro ověření praktické použitelnosti své elektromotorky plánují v příštím roce autoři cestu kolem světa, při níž chtějí během 80 dní ujet 26 tisíc kiliometrů bez použití fosilních paliv.

Storm Pulse není jediný

I když má tento studentský koncept přesvědčivý dojezd, není to zdaleka první motorka na elektřinu. Svůj elektrický prototyp LiveWire představil loni Harley-Davidson, rakouská KTM své enduro Freeride E dokonce už prodává. Oba ale trpí stejným neduhem: mají zatím malý dojezd.

Harley-Davidson Project LiveWireHarley-Davidson Project LiveWire | Harley-Davidson

Problém s dojezdem se snaží řešit skútr Gogoro Smartscooter, jehož prodej odstartoval letos v létě v Tchaj-pej na Tchaj-wanu. Jeho hlavní inovace spočívá ve snadno vyměnitelných bateriích, které budou dostupné ve stojanech přímo v ulicích města.