Studie porovnávala situaci v zabezpečení elektronických plateb mezi 70 bankami v 16 státech. Banky v jednotlivých státech Evropy mají různé způsoby, jak identifikovat klienty při elektronické komunikaci. V polovině sledovaných zemí je obvyklý certifikát nebo elektronický podpis. V Řecku, Turecku a Moldavsku se banky spoléhají na PIN nebo heslo. Estonské banky využívají často elektronické občanské průkazy. V Česku banky mají v oblibě autorizaci pomocí SMS s kódem.
Kromě identifikace a autentizace klientů používají české banky zabezpečené komunikační kanály. Ty jsou pro komunikaci s bankou povinné vedle ČR v Bulharsku, Estonsku, Moldavsku a Lucembursku. Naopak jednotný zabezpečený elektronický komunikační kanál neexistuje v Německu, Řecku a Nizozemsku. Na Slovensku je povinný pro firmy.
„Identifikace a autentizace klienta směřuje stále více do online prostředí. U nás je autentizace klienta pro vstup do internetového bankovnictví velmi dobře řešena,“ uvedl poradce České bankovní asociace pro platební styk a digitalizaci Tomáš Hládek. I samotná studie uvádí, že v oblasti kybernetické bezpečnosti patří Česká republika k těm velmi aktivním a požadavky Evropské unie plní s předstihem a patřičnou přípravou.