Dvoutaktní pětistovky zmizely z nejvyšší úrovně motocyklového závodění už v roce 2003, když změny pravidel třídy MotoGP záměrně udělily čtyřtaktům výhodu téměř dvojnásobného zdvihového objemu – 990 cm3. Teď se ale duch nezkrotných pětistovek částečně vací díky švýcarské firmě Sutter Racing, která uvádí do prodeje přísně limitovanou sérii motocyklu MMX500.
Srdcem stroje je dvoutaktní vidlicový čtyřválec o objemu 576 cm3 s dvojicí protiběžných vyvažovacích hřídelí a elektronickým vstřikováním paliva. Podle výrobce dosahuje výkonu 143 kW a točí až 13 000 ot./min. Hmotnost motocyklu přitom nemá přesáhnout 127 kilogramů…
Sutter MMX500
Motor je uložen v hliníkovém páteřovém rámu s nastavitelným úhlem hlavy řízení, rozvorem, světlou výškou i pozicí jezdce. Odpružení a tlumení obstarávají špičkové komponenty Öhlins, zatímco brzdění mají na starosti výrobky firmy Brembo se čtyřpístkovými třmeny vpředu a dvoupístkovým vzadu. Kapotáž i nádrž jsou z uhlíkových vláken, na kolech OZ Racing jsou obuté pneumatiky 125/75 17 a 205/75 17.
Sutter MMX500
Motocykl nemá homologaci pro silniční provoz, proto se konstruktéři nezatěžovali zbytečnostmi jako světla nebo blinkry. Za každý exemplář z 99kusové série si Sutter Racing naúčtuje 120 000 švýcarských franků, což v přepočtu dělá 3,06 milionu korun. Žádná láce, ale třeba taková Honda RC213V-S je ještě dražší.
Sutter MMX500
Firma Sutter Racing se jinak specializuje na závodní motocyklovou techniku. Dodávala například šasi pro motocykly třídy Moto2.
Článek vyšel na webu Autorevue.cz