Sutter MMX500: Divoký dvoutakt za cenu Porsche nesmí na silnici

Sutter MMX500

Sutter MMX500

Švýcarský výrobce závodní techniky uvádí na trh limitovanou sérii repliky dvoutaktní pětistovky. Má podobný výkon jako dnešní litrové superbiky, ale při mnohem nižší hmotnosti.

Dvoutaktní pětistovky zmizely z nejvyšší úrovně motocyklového závodění už v roce 2003, když změny pravidel třídy MotoGP záměrně udělily čtyřtaktům výhodu téměř dvojnásobného zdvihového objemu – 990 cm3. Teď se ale duch nezkrotných pětistovek částečně vací díky švýcarské firmě Sutter Racing, která uvádí do prodeje přísně limitovanou sérii motocyklu MMX500.

Srdcem stroje je dvoutaktní vidlicový čtyřválec o objemu 576 cm3 s dvojicí protiběžných vyvažovacích hřídelí a elektronickým vstřikováním paliva. Podle výrobce dosahuje výkonu 143 kW a točí až 13 000 ot./min. Hmotnost motocyklu přitom nemá přesáhnout 127 kilogramů…

Sutter MMX500Sutter MMX500

Motor je uložen v hliníkovém páteřovém rámu s nastavitelným úhlem hlavy řízení, rozvorem, světlou výškou i pozicí jezdce. Odpružení a tlumení obstarávají špičkové komponenty Öhlins, zatímco brzdění mají na starosti výrobky firmy Brembo se čtyřpístkovými třmeny vpředu a dvoupístkovým vzadu. Kapotáž i nádrž jsou z uhlíkových vláken, na kolech OZ Racing jsou obuté pneumatiky 125/75 17 a 205/75 17.

Sutter MMX500Sutter MMX500

Motocykl nemá homologaci pro silniční provoz, proto se konstruktéři nezatěžovali zbytečnostmi jako světla nebo blinkry. Za každý exemplář z 99kusové série si Sutter Racing naúčtuje 120 000 švýcarských franků, což v přepočtu dělá 3,06 milionu korun. Žádná láce, ale třeba taková Honda RC213V-S je ještě dražší.

Sutter MMX500Sutter MMX500

Firma Sutter Racing se jinak specializuje na závodní motocyklovou techniku. Dodávala například šasi pro motocykly třídy Moto2.

Článek vyšel na webu Autorevue.cz