„Působíme na nasyceném trhu, kde se příjmy operátorů kontinuálně snižují, přičemž očekávání našich akcionářů jsou vysoká. Snažíme se tedy mimo jiné o průběžné snižování interních nákladů včetně personálních, a zaměření pouze na ty činnosti, které jsou relevantní pro zákazníky. To s sebou nese i úspory v počtu zaměstnanců,“ řekla Kemrová.
T-Mobilu v letošním prvním čtvrtletí klesl provozní zisk před započtením úroků, daní a odpisů (EBITDA) meziročně o 14,3 procenta na 2,65 miliardy korun. Tržby se snížily o téměř desetinu na 5,8 miliardy korun. Počet zákazníků využívajících služby T-Mobile se ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku zvýšil o čtyři procenta na téměř 5,6 milionu.
„Není žádným tajemstvím, že telekomunikační trh se mění a my na to musíme reagovat, a to i v oblasti snižování nákladů,“ sdělil Ctibor Jappel z Telefóniky, jež letos pokračuje v dlouhodobém programu restrukturalizace. „V letošním roce by se tyto organizační změny měly dotknout přibližně deseti procent zaměstnanců napříč celou společností,“ uvedl Jappel. Všem, kteří odcházejí z těchto důvodů, je určeno odstupné podle platné kolektivní smlouvy, tedy tří až třináctinásobek průměrné mzdy. Aktuální počet zaměstnanců společnosti je 5468 lidí.
Cenovou válku na trhu mobilních operátorů spustila na začátku dubna Telefónica, když přišla se třemi paušálními cenovými programy pro neomezené volání, SMS a internet. Oba zbývající mobilní operátoři ji poté s podobnými nabídkami následovali.